Moonscape Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 (endret) Hei, jeg har et spørsmål som jeg virkelig trenger hjelp til så fort som mulig. På denne siden: (link borte vekk ) vil jeg gjerne få til å kun ha ÈN hovedside med ramme,meny,logo og sponsor. Og poenget er at jeg vil gjøre det mulig at når trykker på en link, vil KUN det i midten bli byttet ut... Tror det er noe slikt som denne linja som skal få det til å fungere: <IFRAME border=0 name=content src="meny.html" frameBorder=0 height="100%" width=100% scrolling=no></IFRAME> men det fungerer ikke helt Håper på snare svar Hilsen Meg Endret 5. september 2004 av Moonscape Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Du må sette target på lenkene. Eks: <a class="one" target ="content" href="index.htm">Index</a> Phøy for en kode forresten! Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 TEH GRUSOM KODE! Sånn så du vet det: er ganske sikker på at man heller skal be en moderator om å flytte tråden enn å opprette en ny tråd. Ekstra teit blir det å fylle opp den gamle tråden med CAPS LOCK og roping... Lenke til kommentar
Moonscape Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 (endret) og sry for dobbel posting, men har knapt med tid (skal ikke gjenta seg ) er forresten ikke min kode det der og heller ikke min side men spør for en annen og han gav meg den koden. forslag til annen kode tar jeg gjerne imot hva er forresten a class="one" ? hva gjør det liksom? Endret 5. september 2004 av Moonscape Lenke til kommentar
svamp Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 En class blir definert i CSS, og brukes til å gi element(er) i HTML egenskaper som gjelder for alle elementer med den klassen. F.eks alle linker med class="one" blir røde og alle med class="two" blir blå med denne koden: .one { color : red; } .two { color : blue; } Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 (endret) <iframe src="content.htm" frameborder="0" width="438" height="374" name="content"></iframe> den legger du inne i en <div>-kode som utgjør ramma som skal byttes ut. width="438" height="374" skal være lik som høyden og bredden på <div>-koden din:) det er iallefall en mulighet! hvis du vil se hvordan den er i praksis: LizTrax Men, iFrame ekke å anbefalle, da er det bedre å bruke tables og andre muligheter:D templates og tabels:Sif Lykke til! Endret 5. september 2004 av mr_lf Lenke til kommentar
Moonscape Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 Se her ja.. så ser det ut som jeg fikk et svar som løser gåten Takk skal du ha! Moonscape Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 (endret) Glemte det som nesten er viktigst:P i linken må target(målet) vært content, hvis det er navnet på iFramen din! ellers åpner den seg ikke i framen! target="content" Endret 5. september 2004 av mr_lf Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Men, iFrame ekke å anbefalle, da er det bedre å bruke tables og andre muligheter:Dtemplates og tabels:Sif Høh? Hvordan kan du sammenligne tabeller med iframes? Nei, skal jeg anbefale noe, er det PHP include + skikkelig div+CSS. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Det er faktisk mange andre server side-språk som har en mye mer "solid" inkluderingsfunksjon enn PHP. Om jeg ikke tar helt feil, så har du mange flere valgmuligheter til inkludering i for eksempel Cold Fusion (enzo?). Følte bare for å si det, da jeg begynner å bli litt lei av at alle kommer løpende med PHP, som om det var det eneste valget. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Joda, men støtte for CF er vel mindre utbredt? Jeg for min del anbefaler PHP include fordi det er noe jeg faktisk skjønner bittelitt av, og som jeg selv har brukt. Om andre blir irriterte av den grunn, så får de bare bli det Endret 6. september 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå