andesh Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Hei, jeg har nå en stund drevet me fotografering både digitalt å analogt. Har kameraene D70 og F75, og vil helst ha et objektiv som passer til begge disse kameraene. Det jeg leter etter er et makro objektiv til prisklassen 5000,-. Vet det er dyrere i Norge for nytt, men vil bare vite hva som er bra, så jeg kan lete etter den i bruktmarkede eller kjøpe den i utlandet. har dere noen tips tar jeg gjerne imot. Anders Nilssen Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Du skrev ikke hva du har av annen optikk fra før. Kjøpte dette 180 mm macro Sigma objektivet til D70 og er godt fornøyd: http://www.itech.no/Sigma/sigma_180mm.shtml Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Jeg er godt fornøyd med Sigma 105mm EX Macro. Pris rundt 3700 i Norge, endel mindre fra USA. Du vil sikkert også bli fornøyd med en Nikkor 105mm, som er noe dyrere. Men jeg ville heller brukt de pengene på mellomringer og telekonverter til Sigma-makroen.. (det kan gi deg 3:1 forstørrelser) Lenke til kommentar
andesh Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Jeg har bare standard objektivene til begge kameraene, 18-70mm til D70 og 28-100mm til F75. Men skal se på de tipsene dere gav meg. Tusen takk. Skal snart legge ut et par bilder til kritikk som jeg er blitt ganske fornøyd med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå