Carnifex Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 En AMD AthlonXP 2000+ er uansett en flaskehals til det skjermkortet! Til den CPU'n der er det bortkastet med noe raskere enn ett Radeon 9800 PRO spør du meg, selv om du trådstarter får høyere resultat i 3DMark med 6800GT kortet. Gjelder å ha en CPU som står i stil til det skjermkortet man har. Best å unngå at ên komponent blir flaskehals. Hos meg er min P4 2.8 @ 3.5 Ghz flaskehals for mitt 6800 Ultra @ Ultra Extreme kort faktisk. Det er vel og bra, men 36 fps i 640*480 med alt på low? Lenke til kommentar
Sprayer Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Jeg spør rett ut: Har du kjørt testen 2 ganger på rad og gitt oss resultatet fra den andre gjennomkjøringen? Hvis svaret er nei, har du ikke noe feil på systemet ditt. Jeg testet nettopp med mitt system helt uklokket. Og fikk også 36 på første gjennomkjøring. Lenke til kommentar
Radial Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Jeg kørte med alt på LOW og 640*480 og fikk: 36 fpsUltra High og 1280*1024 og fikk: 25 fps .. Noe er galt. Greit at prosessoren er en flashehals, men den kan ikke være så ille? Kjørt timedemoen to ganger etterhverandre? Det er resultatet fra runde nr 2 du må se på. Har du Vsync på? Lenke til kommentar
Selvaag Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 nei, kørte ikke testen 2 ganger!...men gameplay da?..hakket jo som F*** Mvh. Selvaag Lenke til kommentar
Radial Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 For å få spillet til å gå bedre kan du pakke ut de 5 PK filene i base mappa i spillet. Dette er ikke så lurt. ID har visstnok benektet at det gir noen gevinst. For det første leses disse filene inn i minnet når spillet loader, slik at det eneste du oppnår er litt lengre loadetid mellom brettene. For det andre tar det lengre tid å holde oversikten over alle de utpakkede filene i forhold til å ha de samlet i pk4. Lenke til kommentar
Radial Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 nei, kørte ikke testen 2 ganger!...men gameplay da?..hakket jo som F*** Prøv to ganger da. Og ikke bruk Ultra High - det holder med High. Hva med Vsync? Lenke til kommentar
Selvaag Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 vsync er iallefall AV i driveren...det er alt jeg vet.. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 VSYNC er default AV i Doom3. Lenke til kommentar
Selvaag Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 ok fikk 40fps andre gangen jeg kørte testen @ 1024*768 og High Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Etter 2. gjennomkjøring får jeg 74fps på TimeDemo1 (det er vel den det er snakk om her) når jeg har 1280x1024@Ultra High. Har også Tweaket for best ytelse i driverne. Kjører et 6800 GT @ Ultra og har en P4 [email protected]... K Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Selvaag hvis du har råd til å kjøpe nytt hovedkort, ram og cpu så vil jeg anbefale deg å gjøre det siden du har 6800GT kortet og åpenbart ikke får utnytten kraften i det kortet med din nåværende CPU. Athlon64 3000+ koster 1490,- hos Komplett nå og gir deg MYE bedre ytelse enn din XP2000+. Så må du bytte ut hovedkortet ditt og kanskje RAM brikkene. Lykke til Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Finnes det noe CPu som ikke er noen flaskehals for et 6800 GT/Ultra nå egentlig?! "Choosing the best CPU for Doom 3" K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå