Gå til innhold

Film komprimering; Codecs!

-Teddy-

Anbefalte innlegg

Jeg skal legge ut noen nye filmer på nettet, og bruker start.no med 30MB lagringsplass til å legge ut filer. Men Hvordan komprimerer jeg filer? Hvilke(t) program trenger jeg? Jeg bare bruker .mpg med lav bitrate nå, men er det andre bedre måter å komprimere på, og hvordan gjør jeg det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

xvid og divx er kodeker som tar en del mindre plass. Du kan f.eks bruke xmpeg til å komprimere filmene til disse formatene (forutsatt at du har installert divx eller xvid kodek).

xmpeg.org tror jeg, eller google.com.

men dette er vel en ørliten smule feilpostet... :hmm:

Lenke til kommentar

Har problemer med å få det til å virke.... Filene blir større, og de går for fort og masse piss... Prøver å endre instillinger....

EDIT Fikk feilmelding og nå da.... Drittprogram.... Noen andre programmer jeg kan prøve? Plz! Med xmpeg blir filene større, enda jeg setter ned bitraten til mindre enn det det var orginalt... Og jeg valgte DivX codec. DRIT! Filmene gikk også for fort og lyden ble gæærn....

Et annet program? PLZ :)

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

først må du bruke nyeste divx codec 5.11 trur eg , så må du enkode rå film , og huske at du ikke trenge like høy bitraten som på mpeg ,

kan jo være at jeg huske feil da

www.vcdhelp.com er en fin plass og lete etter ting som har med film redigering/kompremering ol

EDIT: sidnene ser ut til og være nede :thumbdown:

Endret av FtZ-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...