Gå til innhold

Hjelp til å bestille vannkjøling.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det hovedkortet du har klarer 250 FSB aldeles utmerket uten ekstra NB-kjøling. Mitt forslag er og droppe det, og kanskje heller vurdere vannkjøling på skjermkortet?

Et veldig bra sett er white water settet på 3Dfxcool. Det koster vel 2300,- pluss frakt. Inkluderer alt du trenger.

Men jeg har satt opp et sett som er hakket vassere fra DangerDen, litt rimeligere og ikke minst med et lite "monster" av en pumpe som du kan koble mange vannblokker på uten og være redd for flow.

Dessuten inneholder ikke mitt oppsett et tank, men en genial "fill port" som du kan montere i toppen av kabinett. Dette gjør påfylling/etterfylling av vann til en lek, siden du slipper å søle innvendig i kabinett. http://www.dangerden.com :

-Danger Den - TDX 1/2"

-Heater Core Radiator with Shroud and Mounting Hardware, 1/2"

-Evercool Chrome Aluminum Fan 120mm

-Danger Den Fillport 1/2"

-Barbed Polypropylene T, 1/2" (kobles til fillport)

-10 ft. ClearFlex60 Tubing 1/2" (mye, men det er kvantumsrabatt)

-4oz Zerex Super Coolant

-Danger Den 12 Volt D4 Pump, 1/2" (Dyr, men kraftig. Pumpen kan selvfølgelig erstattes med en rimeligere akvariepumpe. Men den må du i såfall kjøpe i norge grunnet spenningen.)

Her har du alt du behøver, untatt destillert vann, og ca 10 tynne plaststrips som slangeklemme. Du kan selvfølgelig kjøpe ferdige slangeklemmer hos dden også.

Valg av vifte kan jo også forandres. Videre kan du selvfølgelig bytte ut fill port med en tank om ønskelig.

Alt dette kom på $211,08

Frakt ca $30

Omregnet til norsk, INKL. moms så blir det 2000,-

Liker dette oppsettet, men har problemer med å finne -Danger Den Fillport 1/2"

-Barbed Polypropylene T, 1/2" på sida dems.. :hmm:

Lenke til kommentar

Da har jeg plukka ut dette:

Danger Den - TDX Block Intel Socket 478, Lucite Top, 1/2" OD High Flow Fittings, Extra O-Ring, Nozzles and Wrench

TDX478 $57.94 $57.94 No

Heater Core Radiator with Shroud and Mounting Hardware, 1/2 Fittings

HC01SHRD $42.99 $42.99 No

Evercool Chrome Aluminum Fan 120mm

ALUMFAN $11.95 $11.95 No

Danger Den Fillport - Bright Black, 1/2" OD Fitting for 1/2" ID Tubing

ddfpblack $11.95 $11.95 No

Barbed Polypropylene T, 1/2 Fittings

1302 $1.75 $1.75 No

ClearFlex60 Tubing 1/2 Inch ID per Foot

CF6012 $1.00 (20% off) $10.00 No

4oz Zerex Super Coolant

ZEREX4 $4.50 $4.50 No

Danger Den 12 Volt D4 Pump, 1/2

DD12V $74.99 $74.99 No

YOUR ORDER TOTAL: $216.07

:dontgetit: Noe jeg mangler, eller har gjort feil?

Lenke til kommentar

Har også sett på et alt. fra Netconnection.

DD9012

Danger Den 90 grader elbow 1/2"

DDPY

Danger Den Poly Y-ledd 1/2"

RBXP412

Danger Den RBX P4 vannblokk 1/2"

DDRES12R

Danger Den Reservoir 1/2" Rette nippler

DDSIL1/2

Danger Den Silikon slange 1/2" (pr.10cm)

DSK1/2

Danger Den Slangeklemme 1/2" 1 stk

HWM2

Hardware Labs BlackIce Micro 2

L30

Hydor L30 pumpe - 1200l/h

Hvor mange slangeklemmer, y- ledd, strps, og elbowledd trenger jeg?

Hvor mange meter slange?

Evt trenger jeg noe mer?

:hmm:

Lenke til kommentar

Det første forslaget er helt fint. Grunnen til at du fikk litt høyere pris enn mitt har noe med tilbehøret til vannblokken. Men det var en ting jeg skulle si, som jeg glemte i går. Den heatercore radiatoren er _meget_ bra, men den er litt stor, så du bør måle at du har plass for den. Du kan selvfølgelig erstatte den med en litt mindre og noe mer lettplassert HW black ice extreme (120 mm)

Når det gjelder oppsettet fra netconnection, så har du etter min mening litt for liten radiator. (har den selv, og det blir litt varmt) Kjøp en 120 mm xtreme som jeg foreslo over. Pluss vifte. Du trenger ett Y ledd til vannblokken, og ti slangeklemmer. Men disse kan som sagt erstattes med strips. Du behøver strengt tatt ingen albuer, men det skader jo ikke å kjøpe et par for sikkerhets skyld. 1,7 - 2 Meter slange skulle holde.

Lenke til kommentar

Jeg gikk til innkjøp av artek waterchill cooling kit KT12A-20 som skulle passe til sokket 478 (intel) sokket A ,754 og 939 (AMD)

Det viste seg desverre at kjøleren ikke passet til min prosessor da de 4 hullene som er rundt prosessoren ikke stod langt nok fra hverandre til å tre kjøleren ned på de medfølgende boltene ,jeg har ett Asus Hovedkort med sokket 754 ,platen på baksiden av hovedkortet måtte varmes opp med hårføner for at den skulle løsne og de 4 hullene som er rund prossesorsokkelen var avmerket ,men jeg måtte selv borre opp disse hullene før jeg kunne montere kjøleren.

Er det andre som har opplevd tilsvarende ,at kjøleren ikke passer til hullene rundt prossesoren?

Lenke til kommentar

Fraråder deg å bestille fra Netconnection... jeg bestilte min rigg derfra.. ville gitt de 2/6 dersom jeg skulle "anmeldt" dem. _meget_ skuffet.

1. De brukte over 2 månder på å levere....

først hadde de ikke L30 pumpa, så var det NB blokka (som sto oppført som "pålager" når jeg bestilte den)..

Jeg ba dem bytte pumpa til L20 pumpa, og det var først en uke _etter_ dette jeg fikk beskjed om at de var utsolgt for NB blokka ~~

Så ba jeg dem bare slette den OG pumpa fra bestillingen...

jeg bestilte da Pumpe fra microplex...

så kom microplex pakken........ 3 dager etter kom netconnection pakken.

Pakket opp.. joda GPU blokka var _tydelig_ brukt/testet... la gå, jeg pussa den litt ned og monterte...

de hadde også _GLEMT_ å sletta L20 pumpa fra bestillingen... noe som absolutt skulle vært gjort ettersom jeg både maila dem OG prata med en av dem på Telefon klokken 11 på mårraen en fridag før skolen starta.

Men la gå, jeg klagde over at den pumpa var sendt og at jeg måtte betale for den.. men jeg orka rett og slett ikke holde mer på med det.. 300kr er ikke verdt å poste frem og tilbake med Netconnection... .finner nok bruk for den en gang.

+ at det er mye billigere å bestille rett fra DangerDen.... tiltross for Toll, og 24%mva.. bare regn på det ;)

Lenke til kommentar

Ja. Da har jeg fått kabinettet. En stilig sak :cool: .

Har vell bestemt meg for å bestille vannkjølinga fra DangerDen i USA, men hvis jeg velger alt 1. ovenfor, vill radiatoren passe til kabinettet?

Må ha en radiator som monteres i toppen. Har en mistanke om at Hardware Labs BlackIce Micro 2 radiatoren ikke passer :ermm:

Noen som kan bekrefte dette? :hmm:

Radiator

kabinett

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...