monikahk Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med en anbefaling når det gjelder kjøp av digitalt kamera. Jeg ønsker ikke å legge mer enn ca. 3000 - 4000 kr i dette kjøpet. Det er ønskelig at kameraet har ca. 2 piksler og optisk zoom. Kameraer jeg har sett på er: - Fujifilm FinePix 2600Zoom - HP Photosmart 612 - Canon Digital PowerShot A40 Er det noen som erfaringer med disse kameraene, eller noen andre anbefalinger, så tas alle tilbakemeldinger imot med takk. Lenke til kommentar
goggi Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Har selv kjøpt Canon A40 for ca. 1 mnd siden. Har ikke prøvd andre digitalkameraer så jeg kan ikke sammenligne med noen andre, men jeg synes A40 tar brukbare bilder. Kameraet overexponerer kraftig når jeg tar bilder utendørs. Bruker konstant -1EV til -1,33EV når jeg tar bilder utendørs. Ellers bruker jeg stortsett de andre innstillingene (ISO,Hvitbalanse,lukkertid) på auto. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Sjekk Komplett.no ukens tilbud. Det Fuji-kameraet der har jeg testet, det er konge i den prisklassen!! Ser at det blir i overkant av ditt budsjett, men hvis du har muligheter til å skaffe penga, er det abs. verdt det. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Finepix 2600 Zoom og Canon A40 er regnet for å være bra kameraer i denne prisklassen. HP 612 er vel noe mindre velansett. MLW Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Eg ville lagt på litt til med tanke på prisen og heller gått for Fujifilm 2800 zoom. Her får du heile 6X optisk zoom, og bildekvaliteten er veldig bra! Men som sagt, dette kameraet ligg kanskje utanfor dine budsjettrammer.... Ellers kan jo Nikon 775 vere verdt å nevne! Ole [ Denne Melding var redigert av: oleredv på 2002-05-09 02:47 ] Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Vurderer akkurat de to kameraene som er nevnt her og er i stor tvil. 2600Z gir jo mer for pengene (får lader og batteri), mens A40 har bedre manuelle funksjoner og pluss for at den litt mer kompakt enn 2600Z. Jeg vet ikke helt hvilken jeg skal velge, er det noen andre kriterier jeg bør vurdere før jeg bestemmer meg. Telcontar Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 HP612 bruker pentax linser, som gir ganske gode bilder.. Men jeg hadde kanskje gått for A40 ja.. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Jeg kjøpte Fujifilm 2600z i julekalender tilbudet her....og er STOR fornøyd. Fikk flotte papirbilder tilbake fra http://www.minebilder.no Så det kan jeg anbefale! AKIRA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå