JanA Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 (endret) I event viewer har jeg blant annet denne feilen: The Remote Procedure Call (RPC) service hung on starting. Det virker som om denne feilen for[rsaker flere andre feil i oppstarten og at det er dette som gj;r det s[ tregt. Veldig taknemlig for tips! Endret 5. september 2004 av JanA Lenke til kommentar
JanA Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 Hvilket OS? eh.. XP professional Lenke til kommentar
covah Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Det er flere virus som utnytter bugs i RPC. Har du kjørt Windows Update? Har du scannet maskinen med et oppdatert anti-virus program? En scan med ad-aware og spybot burde du også kjøre (husk å oppdater de før du scanner). Lenke til kommentar
Denethor Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Eg vil tru at du antaklegvis må ta ein formatering nå (som man alltid må med windows). Har du brukt windowsupdate i det siste ? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Jeg finner ikke noen referanser til Windows XP angående det. Men prøv å avinstaller nettverkskortene dine og start maskinen på nytt.. Lenke til kommentar
JanA Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 Jeg finner ikke noen referanser til Windows XP angående det. Men prøv å avinstaller nettverkskortene dine og start maskinen på nytt.. Skal prøve å avinstallere de. Å reformatere er desverre uaktuelt. Kan kanskje nevne at det orginalt var windows 2000 på maskinen og at jeg nylig har oppdatert til XP. Men er det sannsynlig at dette er grunnen til at maskinen bruker lang tid på å starte? Lenke til kommentar
Denethor Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 JanA: Eg gjorde nett det samme under eit lan, hadde win2k på oppgraderte til WinXP.. Dag tre måtte eg formater, pga svæært dårlig innstillte drivere. Lenke til kommentar
CreapingDeath Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 aner ikke om det har noe med saken å gjøre(neppe) men man kan prøve alikevell. Hvis NIC (altså local area connection) IKKE har en fast ip, og den er tilkoblet et nett. Så vil XP bruke gooooood tid på å lete etter ip ved oppstart (og noen ganger underveis også). Sett fast ip og se om det hjelper. Men siden du nevner det feilen du nevner så tviler jeg stygt på at det har en sammenheng. Men for de som har en generell treg oppstart, eller treg maskin, har nic uten fast ip, og heller ikke blir tildelt ved oppstart fra IPS eller ruter/dhcp ... så prøv denne metoden. Hjelper hver bidige gang omtrent. Personer med Telenor adsl og de gamle bridge modemene ... de er nettopp i denne situasjonen. (fordi det er ikke NIC som får ip, men den forbindelsen som blir lagt og brukt via nic) Lenke til kommentar
covah Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Eg vil tru at du antaklegvis må ta ein formatering nå (som man alltid må med windows). Hvorfor må man det? Personlig syns jeg dette bare er tull, mye enklere å holde Windows'en ved like. Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 sjekk BIOS er en funksjon som heter Quick boot kanskje det er det ? Lenke til kommentar
Denethor Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Eg vil tru at du antaklegvis må ta ein formatering nå (som man alltid må med windows). Hvorfor må man det? Personlig syns jeg dette bare er tull, mye enklere å holde Windows'en ved like. Windows er noko man må re-installere iallefall 1 gang i halvåret, stress, ja Lenke til kommentar
CreapingDeath Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 reinstall av windows er taperens måte å si at "jeg fixer ikke dette". Det er faktisk lett å fikse mesteparten av feil med enkle metoder. ...men fordi alle omkring her gir opp superlett .. så finner vi ikke ut av ting, og da ender vi lett opp i reinstallering. ...det er så sinnsykt pain å reinstallere Men når man ikke vet hvor man skal lete, eller hva man skal lete etter når problemer oppstår, så tar det fort tid å fixe ting. Så det er jo forståelig. Har selv jobba med support, og det er mange ganger jeg har stanga hue i veggen når kunde har reinstallert ørten ganger, åsså var det en liten fillefeil som tok ... 3min å fikse. Lenke til kommentar
covah Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Akkurat det jeg forsøkte å få fram. Det meste tar kortere tid å fixe enn det tar å reinstallere hele Windows. Lenke til kommentar
CreapingDeath Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 reinstallerte server nettopp, og la inn SP2 ... herregud ... bare bråk... neida, funker nå (tror eg) ... men et godt råd ta backup underveis ... med et image program som drive image, eller norton ghost, el lign. Kan være gøy å gå litt tilbake istedet for HELT tilbake ved problemer. Lenke til kommentar
nree Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Last ned eit program som viser alle program som starter når du kjører datamaskinen din... Ta vekk alt som starter opp og start det opp manualt når du starter windows! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå