CrackaBoi Skrevet 7. november 2001 Del Skrevet 7. november 2001 Dette har skjedd to ganger: PC-en har stått på i flere timer, spilt mp3er, brent CD-er +++. Plutselig uten noen forvarsel eller uten at jeg har stertet et program/gjort noe spesielt restarter PC-en. Etter restarten kommer XP med en feilmelding om at det kom en unexpected shutdown pga GeForce 2. Her er korrekt sitat: "The display driver for Nvidia GeForce2 GTS seems to be responsible for the system instability. Har det noe med varme på geforcet å gjøre? Jeg bruker detonater 21.83 Takk for tips Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 7. november 2001 Del Skrevet 7. november 2001 Har akkurat det samme problemet. Har prøvd både detonator 21.83 og 22.50. Jeg har et ASUS gf2pro og Abit KT7A hovedkort. Før kunne PC'en plutselig restarte seg, samme hva jeg gjorde, men av en eller annen grunn har det begynt å skje kun i 3dmark (akkurat på samme stedet hver gang, når han fyren i lobbyen beiner mellom to søyler og blir skutt på med hagle). Jeg skrudde av den funksjonen som gjør at PC'en restarter seg selv, så nå kommer det bare opp en blåskjerm istedet... Står ett eller annet om memory dump, husker ikke helt hva. HAr også problemer med å få skrudd av PC'en, fordi det kommer en ny blåskjerm som sier ett eller annet om en es1371mp.sys fil, så Windows har skrudd av PC'en min for å beskytte den (eehh... javel?). Jeg hører at harddisken blir skrudd av, og jeg får ikke gjort noe annet enn å trykke på power-knappen, da restarter maskinen seg, så jeg må skru av PC'en med hovedbrytern bak på PSU'et... Har også store problemer med divx, særlig å lage divx... Førsteinntrykket av XP var veldig bra, men nå vet jeg ikke helt hva jeg skal tro lenger, det virker ustabilt som bare F*** spør du meg. Kommer til å installere Windows 2000 snart, kanskje XP i tillegg, men det må bli gjort noen forbedringer før jeg gidder å bruke det igjen... Lenke til kommentar
Balderac Skrevet 8. november 2001 Del Skrevet 8. november 2001 Jeg hadde IKKE dette problemet før, men etter at jeg installerte de nyeste Beta Detonator driverne.. (husker ikke versjonsnummeret), så fikk får jeg denne feilmeldingen også en sjelden gang. Jeg har forresten et Asus GeForce 3 kort. Lenke til kommentar
haabe Skrevet 8. november 2001 Del Skrevet 8. november 2001 Jeg får også samme feilmelding med alle drivere nyere enn 21.81 (tror det var det den het :smile: ). Det er visst noe inkompabilitet mellom XP og nv4_disp.dll. Lenke til kommentar
Strips Skrevet 8. november 2001 Del Skrevet 8. november 2001 Hvis det ikke var noe problem før, så fjern driverene eller prøv andre versjoner. XP har den rollbackfunsjkonen av drivere :smile: Har XP med Geeforce2 PRO og siste Detonator for XP. Abit KG7-Raid. Null problemer. _________________ [ Denne Melding var redigert av: Strips på 2001-11-08 08:57 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå