Chur Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Innstallerte Fedora Core 2 i dag, og fant ut at det ikkje hadde ntfs support bygd inn i kjernen. Derfor fant eg ut at eg skulle kompilere den på nytt (2.6.8). Problemet kom når eg skulle prøve å starte opp den nye kjernen, da får eg "error 13: invalid or unsupported executable format". Er det nokon som veit kva som gjer dette? Legger ved grub.conf sjølv om de to boot mulighetene er så å seie like. # grub.conf generated by anaconda # # Note that you do not have to rerun grub after making changes to this file # NOTICE: You do not have a /boot partition. This means that # all kernel and initrd paths are relative to /, eg. # root (hd2,1) # kernel /boot/vmlinuz-version ro root=/dev/hde2 # initrd /boot/initrd-version.img #boot=/dev/hda default=1 timeout=10 splashimage=(hd2,1)/boot/grub/splash.xpm.gz title Fedora Core (2.6.8.1) root (hd2,1) kernel /boot/vmlinuz-2.6.8.1 ro root=LABEL=/ rhgb quiet initrd /boot/initrd-2.6.8.1.img title Fedora Core (2.6.5-1.358) root (hd2,1) kernel /boot/vmlinuz-2.6.5-1.358 ro root=LABEL=/ rhgb quiet initrd /boot/initrd-2.6.5-1.358.img title Windows XP rootnoverify (hd2,0) chainloader +1 Lenke til kommentar
drall Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 (endret) Har du utelatt støtte for ELF executables? Det lønner seg å være ganske nøye med valgene når du kompilerer ny kernel. Endret 5. september 2004 av drall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå