Gå til innhold

WD Disken klikker...

Shaper^

Anbefalte innlegg

Dette er litt tragisk, jeg har 2 160GB WD disker i pcen min og når jeg har på pcen så hender det at disken lager en suse lyd som om det skrur seg av, også spinner den opp disken inni HD'en igjen.

Når dette har skjedd så må jeg skru av pcen for windows klikker.

Alt dette skjedde når jeg putta i en ny disk for en måned siden eller noe (jeg hadde 1 WD disk før), men problemet kom for et par dager siden.

Det er ikke tempraturproblemer med kassa mi, jeg har 6kab. vifter som suser og går og pcen er kald som stål skal være. :p

Men jeg tror det kan være strømbrudd eller noe for jeghar 2 leds som er kopla sammen med disken som har dødd før og de kom på når jeg skrudde av pcen.

Noen som vet hva dette er? Jeg vil nødig sende tilbake disken min for den er full med stach skjønner du..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet hvordan du har det :wallbash:

Jeg hadde og den stygge sykdommen. Det kom en stygg klikkelyd, så slå-av-lyd... så låser windows seg... Jævli irriterende.. :thumbdown:

Hvis du har muligheten til å ta backup av disken, så kjør WD disc diagnostic tool, så kjører du alle oppgavene som er i programmet. Det funket fett til meg :thumbup:

Programmet finner du her.

Prøv å disponere strømmen bedre, dvs ikke ha 5 katoder + skjermkort + hdd på samme kabel... Prøv å få en kabel på hver type komponenter.. (en kabel på hdd's, en på skjermkort osv.)

Håper dette hjelper!

Lenke til kommentar

Strøm fordelinga mi er helt grei den, jeg har et NorthQ 400W power og kjører skjermkortet aleine på en plugg

Så har jeg 2 andre plugger som jeg kjører kathoder og cdrommer på + noen vifter + floppy.

Så har jeg 2 plugger til som jeg kjører disker og 2 vifter på.

Så egentlig skjermkortet har det greit aleine, men det er en plugg til den ene disken som faller VELDIG lett ut, jeg tror det er den som jeg må bytte

Lenke til kommentar

Noen oppdatering på denne tråden?

Sliter med akkurat det samme problemet. Jeg vurderer ny PC, for jeg er møkklei denne harddisk-klikkingen. Men i den nye pc'en hadde jeg tenkt NorthQ 400W.. det er kanskje ikke så lurt...

(Har 4 kabinettvifter og 2 disker på samme MOLEX med Clas Ohlson forgrenere i et 340W PSU (Chieftec DX01) ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...