Gå til innhold

tips til kjøp av kamera?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe meg et digitalt kamera, og ser at det finnes en del billige speilreflekskameraer (3-4000). Spørsmålet mitt er om disse er noe å satse på eller om du får bedre bilder av et vanlig kompakt kamera, i og med at kostnadene er presset ned på disse "billige" kameraene. Er en stund siden jeg har tatt mye bilder, men hadde et vanlig speilreflekskamera før (med film), og liker å ha mulighet til manuelle innstillinger, men hvor mye kan jeg få ut av et til 3-4000kr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først må du finne ut om du vil ha speilrefleks eller kompaktkamera. Min erfaring er at kompaktkamera blir for dårlig, men det spørs jo hvor store krav du stiller og hva du skal bruke det til. Om du bestemmer deg for kompaktkamera (mye billigere), anbefaler jeg deg nikons coolpix-serie.

Om du vil ha digital speilrefleks må du nok ut med litt mer penger. Men på bruktmarkedet finner du jo mye. Selv kjøpte jeg nikon d1 for 4000,-

Jeg vil også anbefale nikons d70 fremfor canons300d.

Lenke til kommentar

oh.. klikka meg bort på linker der gitt

regner med at når jeg klikker digitale->tilbud at jeg faktisk får tilbud på digitale! doh..

edit: jaja.. noen som har tips til et ikke-kompakt ikke speilrefleks kamera til ca 3-4000kr da?

Endret av AutoExec
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...