AutoExec Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Jeg vurderer å kjøpe meg et digitalt kamera, og ser at det finnes en del billige speilreflekskameraer (3-4000). Spørsmålet mitt er om disse er noe å satse på eller om du får bedre bilder av et vanlig kompakt kamera, i og med at kostnadene er presset ned på disse "billige" kameraene. Er en stund siden jeg har tatt mye bilder, men hadde et vanlig speilreflekskamera før (med film), og liker å ha mulighet til manuelle innstillinger, men hvor mye kan jeg få ut av et til 3-4000kr? Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 (endret) Du får IKKE digitale speilrefleks til 3-4000. Du må nok doble det for å få et Canon 300D uten linse...! 300D er vel det billigste der ute for tiden. Endret 5. september 2004 av BIGG Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 men hadde et vanlig speilreflekskamera før (med film), og liker å ha mulighet til manuelle innstillinger, men hvor mye kan jeg få ut av et til 3-4000kr? Du finner kompaktkameraer med masse manulle innstillinger også. Lenke til kommentar
FredrikFredrik Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Først må du finne ut om du vil ha speilrefleks eller kompaktkamera. Min erfaring er at kompaktkamera blir for dårlig, men det spørs jo hvor store krav du stiller og hva du skal bruke det til. Om du bestemmer deg for kompaktkamera (mye billigere), anbefaler jeg deg nikons coolpix-serie. Om du vil ha digital speilrefleks må du nok ut med litt mer penger. Men på bruktmarkedet finner du jo mye. Selv kjøpte jeg nikon d1 for 4000,- Jeg vil også anbefale nikons d70 fremfor canons300d. Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 (endret) fant ihvertfall dette.. står riktignok "speilmodell" og ikke "speilrefleks", så hvis det er et triks for å få folk til å tro at det er speilrefleks, opplys meg! http://www.fotoknudsen.no/fotoutstyr/produ...&pf%5Fid=105160 Endret 5. september 2004 av AutoExec Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 fant ihvertfall dette.. står riktignok "speilmodell" og ikke "speilrefleks", så hvis det er et triks for å få folk til å tro at det er speilrefleks, opplys meg! http://www.fotoknudsen.no/fotoutstyr/produ...&pf%5Fid=105160 Speilrefleks ja, men filmbasert - IKKE digitalt! Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 (endret) oh.. klikka meg bort på linker der gitt regner med at når jeg klikker digitale->tilbud at jeg faktisk får tilbud på digitale! doh.. edit: jaja.. noen som har tips til et ikke-kompakt ikke speilrefleks kamera til ca 3-4000kr da? Endret 5. september 2004 av AutoExec Lenke til kommentar
NikonD70 Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Sikkert noen som har det, men da er du nok på feil topic. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 jaja.. noen som har tips til et ikke-kompakt ikke speilrefleks kamera til ca 3-4000kr da? Tja... Olympus C-750 og andre kamera i C-7xx serien evt. Canon Powershot A80. Alle disse har manuelle muligheter, mens C-7xx-serien til Olympus har mye zoom, er A80 mindre og lettere. Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 Sikkert noen som har det, men da er du nok på feil topic. har vel rett i det.. *bytte topic* tråden er avsluttet.. skal ikke ha speilreflex.. hvis ikke jeg finner et billig brukt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå