Langbein Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Har brukt X-CD Roast en stund, og det er et kjekt brenneprogram, men av en eller annen grunn finner den bare cd-brenneren min, og ikke dvd-spilleren. Jeg har altså ikke muligheten til å f.eks. velge dvd-spilleren når jeg skal rippe en cd - kun cd-brenneren kan velges i samtlige menyer. Dette er litt kjipt siden dvd'en har endel raskere lesehastighet, i tillegg til at det hadde vært fint å kunne foreta on-the-fly duplisering av CD-er. Så hvis det fins en enkel løsning... Bare så det er sagt, dvd'en virker utmerket ellers i Linux. Jeg har en mistanke om at det skyldes SCSI-emuleringen. Alt mitt utstyr er IDE, og Linux bruker vel emulering av SCSI på alle IDE-devicer i forbindelse med brenning. Kan det være at jeg må gjøre et eller annet for å slå på SCSI-emulering på dvd'en også (som ikke er slått på som default i RedHat). Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Du må ha SCSI emulering på DVD spilleren også, for at den skal kunne brukes av cdrecord. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 7. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2002 Quote: On 2002-05-07 03:56, Linuxguru skrev:Du må ha SCSI emulering på DVD spilleren også, for at den skal kunne brukes av cdrecord. Hvor fikser jeg det? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 8. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2002 Nå har jeg fått fiksa det DVD'en er på hdc, mens brenner'n er på hdd. Måtte bare endre en liten ting i lilo.conf: FRA: append="hdd=ide-scsi" TIL: append="hdd=ide-scsi hdc=ide-scsi" En kjapp reboot og vips er scsi-emulering slått på for dvd'n også. Nesten utrolig at det var så lite som skulle til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå