OC-Freak Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Må få lov til å skryte litt uhemmet av denne strømforsyningen: Hiper 525 Watt Det er den DESIDERT beste strømforsyningen jeg noen gang har hatt. Strømforsyninger jeg har hatt: Enermax EG-651 550Watt Enermax 460Watt FlowerPower (samme produsent som microplex sine MIST) 520Watt Antec TrueControl 550Watt Q-Tec 550Watt Chieftec 420Watt og 360Watt Fortron source 400Watt (nest beste strømforsyning jeg har hatt). Levicom 550Watt Diverse billige 300Watt Hiper 525 watt er en vinner fordi den er/har: -Stillegående (viftehastighet kan reguleres manuelt ved bryter bakpå), men har allikevel 3 kjølevifter. -MASSE strømkabler (10 5,25" kabler og 2 3,5" + 2 S-ATA) -HVER eneste kabel - også de vanlige kablene (ikke bare hovedstrømkabel til HK) er tredd inn i strømper -Masser av WATT -Stabil på spenningene! -Og hovedpoenget for meg: påvirker ikke fjernsynet (rullende striper i bildet) spesielt mye i motsetning til overnevnte andre strømforsyninger -PRIS, jeg ga vel ca 650 kroner hos www.pcutstyr.no og dette er det pr i dag ingen som slår når man ser på hva man får! Vurderer du nye og kraftigere strømforsyning - så er denne midt i blinken. 10/10 fra min side, intet negativt funnet så langt Lenke til kommentar
Innos Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Hmmm kansje det bir hyper istedet for aspire? Andre som har noe formeninger om dette? Aspire vs Hiper hvem vinner? Etter dette tror jeg det blir hiper en fpr se. Lenke til kommentar
jingt Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 men enermax strømforsyneren er vel mye bedre Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Strømforsyninger jeg har hatt: Enermax EG-651 550Watt Enermax 460Watt FlowerPower (samme produsent som microplex sine MIST) 520Watt Antec TrueControl 550Watt Fortron source 400Watt Alle de skal være en god den bedre enn "Hiper"-tingen. Men siden du sier at den har hatt stabile spenninger antar jeg at du har målt med et voltmeter og ikke sett på målingene fra hovedkortet. Dessuten har billigPSU'er som den en tendens til å slå seg av gansek for ved hard, tung load. Har selv nettopp fått en OCZ Powerstream 420W og må si at den er RÅ. Lenke til kommentar
e_rik Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Hmm... kansje det blir en slik istede for Fortron source 400Watt Lenke til kommentar
Per_le Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Må få lov til å skryte litt uhemmet av denne strømforsyningen: Hiper 525 Watt Det er den DESIDERT beste strømforsyningen jeg noen gang har hatt. Strømforsyninger jeg har hatt: Enermax EG-651 550Watt Enermax 460Watt FlowerPower (samme produsent som microplex sine MIST) 520Watt Antec TrueControl 550Watt Q-Tec 550Watt Chieftec 420Watt og 360Watt Fortron source 400Watt (nest beste strømforsyning jeg har hatt). Levicom 550Watt Diverse billige 300Watt Hiper 525 watt er en vinner fordi den er/har: -Stillegående (viftehastighet kan reguleres manuelt ved bryter bakpå), men har allikevel 3 kjølevifter. -MASSE strømkabler (10 5,25" kabler og 2 3,5" + 2 S-ATA) -HVER eneste kabel - også de vanlige kablene (ikke bare hovedstrømkabel til HK) er tredd inn i strømper -Masser av WATT -Stabil på spenningene! -Og hovedpoenget for meg: påvirker ikke fjernsynet (rullende striper i bildet) spesielt mye i motsetning til overnevnte andre strømforsyninger -PRIS, jeg ga vel ca 650 kroner hos www.pcutstyr.no og dette er det pr i dag ingen som slår når man ser på hva man får! Vurderer du nye og kraftigere strømforsyning - så er denne midt i blinken. 10/10 fra min side, intet negativt funnet så langt Kan du sette ut en bilde jeg kan se.. skal kjøpe den Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Heh, så du er PSU-junkie du også Har hadd endel jeg og (ikke så mange da) og har aldri blitt fornøyd... Fortron S, Antec, Enermax og Chieftec ++ Nå ventes det inn en OCZ 520 Powerstream. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Skal man ha tidenes PSU kjøper man en PC Power and Cooling 510W Deluxe. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Skal man ha tidenes PSU kjøper man en PC Power and Cooling 510W Deluxe. Joa, den ser ut til og være svært bra. Leste akkurat en test av den. Men tidenes beste PSU er ennå ikke laget. Enten leverer de varene i form av strøm, men ligger etter på støynivå, funksjoner og omvendt. Nå ser det jo ut til at OC-Freak har funnet en veldig bra en, men jeg tror ikke den har eksterne justerebare rails, og 3 vifter er 3 vifter uansett hvor sakte de går. Uten å ha skjekket hele markedet, (langt i fra) så begynner man å nærme seg optimalt for min del hvis man har: Den eksterne rail-styringen med kontroll-lys, noen skjermede kabler og utseende til OCZ. Minst 600 watt kapasitet som ymse merker har, strømper på alle kabler, delekvaliteten til PC Power and Cooling, og 1 120 mm papst vifte til kjøling som Mist har. Da snakker vi PSU Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Bare å sett igang å bygge. Var en på xtremesystems som snekret seg en heftig sak mener jeg å huske. Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Skal man ha tidenes PSU kjøper man en PC Power and Cooling 510W Deluxe. *har* STORfornøyd med den! noe lyd kommer det fra den, men nå har jeg en chipsetvifte som bråker MYE... men når jeg får vannkjørlt chipsettet, blir nokk den strømforsyningsvifta å plage meg litt tror jeg men inntil da, er jeg storfornøyd! tar det problemet når jeg kommer dit... -mamazboy- Lenke til kommentar
Innos Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Fant ingen plass der jeg kunne se specs, bare hva som fulgte med, håper de er bra, blir vel kansje hiper da. Hvis du som har hatt alle de psuene synes denne er best, så er det ikke noe drit. Btw hvor har du gjort av alle psuene? LIgger de i skapet og rotner? Kjøper gjerne en. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Hvor mange ampere kan den levere på 12volt? Aspire har jo hele 32 der. Lenke til kommentar
a_sondre Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Her finner du spec til 520w hiper i allefall: http://www.nordichardware.com/reviews/PSU/.../index.php?ez=4 Lenke til kommentar
Innos Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Deprimerende 12v men 5 var jo helt rå! Det andre var sånn passe, men trenger man noe serlig 12v hvis man har over 50 5v? Gjør jo nesten det samme, hvilken er best av aspie og den da? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Skal finne specsene på esken når jeg kommer hjem. Da denne modellen er så ny at specs'ene ikke er tilgjengelige på www.hipergroup.com enda. Jeg er ihverfall fornøyd med den, spesielt siden den er meget stillegående også. Joda, jeg har sikkert 4-5 av de strømforsyningene som ligger og støver ned hjemme. Lenke til kommentar
Per_le Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Leverer den bare 0,8 A på 12 volt ??? Edit.. : klarer den å dra vapochill eller mach2 ? Endret 6. september 2004 av Per_le Lenke til kommentar
Josten Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Leverer den bare 0,8 A på 12 volt ??? Edit.. : klarer den å dra vapochill eller mach2 ? Uansett hvor dårlig den er, så klarer den nok minst 15A på 12volt Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Leverer den bare 0,8 A på 12 volt ??? Flytt synet noen linjer lenger opp 20 A på 12 volten. Litt lite etter dagens standard. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Sound level is somewhat high due to the three fans that produce a decent noise even when at low speeds. The unit also emit a strange sound when not active, it sounds as if it's trying to turn itself on all the time. A very irritating and ominous sound that I can't figure out the reason for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå