oyvjak Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Noen vifter har en ekstra ledning med fartskontroll på enden. Hva skjer om jeg klipper av den? Slutter vifta å funke eller vil den fortsette på full guffe? Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Den gule ledningen er fartskontroll. Den funker fint uten den. Ole-johan Lenke til kommentar
Domi9q Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 den vil slutte å virke, men vist du tvinner sammen de to ledningene, så gjer den full guffe Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 den vil slutte å virke, men vist du tvinner sammen de to ledningene, så gjer den full guffe Nei, du snakker om de som har en variabel resistor! Han snakker om turtallsavlesing til hovedkortet.. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 jeg tror han snakker om samme greia som Domi9q snakker om.. jeg har en egen viftestyring på en Enermax vifte i form av en liten skruedings på en extra ledning ut fra viften.. Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 jeg tror han snakker om samme greia som Domi9q snakker om.. jeg har en egen viftestyring på en Enermax vifte i form av en liten skruedings på en extra ledning ut fra viften.. Jepp... og den lille skruedingsen er en variabel resistor, som endrer spenningen som ligger over vifta Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 den gule ledningen er bare en ledning som sender impulser til HK om antall RPM fjernes den, må du konfigurere i BIOS om at PC'n skal funke selv om viften er av. for HK tror viften ikke er på om denne ledningen klippes av. dette gjelder da som oftest bare CPU vifter Lenke til kommentar
icer Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 For å si det enkelt: Har du en ting som går an å skru på ledningen til viften, er det en variabel resistor, mens om det bare er en ledning er det bare avlesning... Av og til er det begge da... Du må kutte av resistoren og tvinne ledningene sammen for at viften skal fungere, da vil den gi full guffe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå