way_up_north Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 hei, e ganske grønn når det gjelder vannkjøling, har heller ikkje utforsket vannkjølingens verden til å ha tilstrekkelig god nok kunnskap og hvilke produkter som e best. min utfordring e følgende: eg ønsker vannkjøling til min xp-m 2400+ prossesor, eg ønsker også vannkjøling til gpu(ati) og chipsett(har et abit NFS- kort). skal også kjøpe nytt kabinett/psu også som gjerne e greit å bruke til vannkjøling. har max 4000 kroner å bruke. kan dere hjelpe meg? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Kjøp et Waterchill ferdigsett for CPU sokkel A og chipset. Lian Li kabinett er også å anbefale. Burde koste litt under 4000,- Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Kjøp et Waterchill ferdigsett for CPU sokkel A og chipset.Lian Li kabinett er også å anbefale. Burde koste litt under 4000,- ny farge på avataren goophy? og jeg er enig her, et ferdig waterchill sett er nok midt i blinken, og med lette modifikasjoner burde det passe inn i hvilket som helst Lian Li... Lenke til kommentar
way_up_north Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 vil det være tilstekkelig? eller vil det passe bedre å kjøpe enkelt deler? e tekninsk flink med sånt så montering og sånt e ikkje noe problem, heller det at det e så mange alternativere at eg går litt i surr:S Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 way_up_north - Ikke skriv på dialekt. Du kommer langt med et Waterchill ferdigsett, Microplex har et Mst sett med ganske bra CPU kjøler. Det du vil vannkjøle i tilegg til CPU kjøper du bare vannblokker til. Lenke til kommentar
way_up_north Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 greit, skal prøve og holde sms-bergensken min unna forum:D så alt jeg trenger å vite er om hvilken størrelse på slangene som brukes? trenger jeg ekstra slanger? hjerte mitt slår også fortiden for cooler master sitt centurion-1 foresten så må eg si lenge leve dialekter!!! nynorsk.no/NMU Lenke til kommentar
trøls Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Men... Waterchill er nok det enkleste, ja. Hvis du vil ha «1ee7» vannkjøling kjøper du en ekstra radiator og kjører dem i parallell, det vil si at du splitter slangen slik at vannet går samtidig/parallelt gjennom begge radiatorene. Det skal jeg gjøre hvis jeg noensinne får kvittet meg med denne helvetes BlacIce2-radiatoren min, for den har strømningsmotstanden fra helvete. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Hvis du kjøper en WhiteWater-blokk - det vil si en CPU-kjøler med to utgangsnipler -, bør du sette Y-koblingen så langt vekk fra CPU-kjøleren som mulig. Hvis du skal ha NB- og GPU-vannblokker i tillegg, vil jeg kanskje anbefale å kjøre dem i parallell, det vil si at du ikke setter Y-koblingen før vannet har gått helt bort til radiatoren, men dette siste punktet bør du se an. Uansett: Dette gir lavere strømningsmotstand. Dette er det veldig få som skjønner, og gjør den (redigert: Y-koblingen, altså) så kort som mulig for at det skal se pent ut. Enda bedre er det med folk som betaler i dyre dommer for å få et ½"-system, for så å sette det opp på en måte som ikke er ideell... Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Les denne tråden og kompletter settet med disse: Zalman vannblokk, GPU (ATI og NVIDIA) Lenke til kommentar
way_up_north Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 med y-kobling mener du en sånn som deler slangen sant? vil eg greie å få plass til vannkjøling i kabinettet? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 med y-kobling mener du en sånn som deler slangen sant? vil eg greie å få plass til vannkjøling i kabinettet? Det vil gå greit ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå