aMo Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Før så fikk jeg 2500mb/per sec. overføring på RAM'en min med Socket A hovedkort (I dual mode) og en xp2800, RAM'en ble da kjørt på 333mhz, CL2,5-3-3-8 timings (utnyttet 94% av teoretisk båndbredde).. Kjører samme timings nå men får bare 2200mb/per sec. på Athlon64 socket 754 3000+. Vet at dette ikke er dual mode på s754, men å gå fra 94% av teoretisk båndbredde til 82% er vel litt drøyt med tanke på at det lixom skal være et bedre hovedkort og cpu? Er det noe annet enn å kjøpe raskere RAM å gjøre her? OC er utelukket, da jeg nettopp killa gamle-hk'et mitt pga det.. hehe Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 (endret) Resultatene høres jo ganske naturlige ut i mine ører. Husk at teoretisk båndbredde med Dual-DDR @ 333 MHz DDR er 5400 MB/s. Hvis du ikke manuelt underklokker minnet ditt med divider så kjører du jo minnet på 400 MHz på A64 systemet ditt, ergo teoretisk båndbredde vil være 3200 MB/s. Endret 5. september 2004 av stian-hg Lenke til kommentar
jevel Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Og hvis du har Clawhammer kjerne på CPUen din så vil den senke hastigheten på minnet siden du har to brikker. Selv om CPU kjører på 400MHz FSB (200DDR), så vil minnet bare kjøre på 333MHz. Dette på grunn av minnekontrolleren på CPUen. -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå