Griznah Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Satt og kikka litt på "white paper"-rne på Sempron kontra AMD 64, og kan det stemme at Sempron har max watt på 62W, mens AMD 64 har max 89W? HVis det står i dokumentasjonen stemmer nok dette. Sett i forhold til A64, så mangler den 256kB cache og 64-bit prosesseringen. Må bare føye meg i rekken og si at Exorchist ikke burde uttale seg om ting han ikke har peil på. Oppsummering: Sempron fåes til Socket A og socket 754. Har 256kB cache Har IKKE 64bit Basert på Thoroughbred Pr-Rating er sett i forhold til Intel Celeron D Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Isj, det her urartet seg veldig likt en intel vs. amd diskusjon. Skal vi sette strek og si at Sempron er et god lavbudsjetts-alternativ til socket 754, men ikke best, k? Simen Det er vel mere en debatt rundt din påstander om ytelse. Sempron yter hakket dårligere enn Barton serien til AMD med tilsvarende rating Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Sempron fåes til Socket A og socket 754.Har 256kB cache Har IKKE 64bit Basert på Thoroughbred Pr-Rating er sett i forhold til Intel Celeron D Mente det bare var socket A varianten som var basert på Thoroughbred. Men det er en stund siden jeg leste om det så det er selvfølgelig mulig jeg tar feil, men at Semperon til socket 754 var en nedjustert A64 uten 64bit støtte. Og hvis effektbruken er så lav som det enn annen skrev betyr det jo at den er utmerket til bruk hvis du skal ha lavt lydnivå på systemet sitt da det sikkert går ann å få tak i en lydløs kjøler som gjør jobben bra nok. Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Når du kommer med noe slikt noe, blir du gjenre slått ned på Unnskyld at jeg sier det, men LOL! Sempron er 64-bit gutten min. Søk på sempron + review på google. Den GRUSER det aller meste med samme rating (f.eks. amd64 3000 vs sempron 3000). Det er en RÅ prossessor for de som vil ha 64-bit, men som ikke har råd til FX-serien. Mvh Simen :!: , den er billig, noe annet positivt? Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Jeg tokk en liten titt rundt og hvis du skal ha billigPC er jo semperon et utmerket valg. Fant dem ned i en pris for 450,- (semperon 2200+ socket A) Så hvis du skal ha en enkel PC hjemme til kontor arbeid er det en grei vei å gå. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Satt og kikka litt på "white paper"-rne på Sempron kontra AMD 64, og kan det stemme at Sempron har max watt på 62W, mens AMD 64 har max 89W? HVis det står i dokumentasjonen stemmer nok dette. Sett i forhold til A64, så mangler den 256kB cache og 64-bit prosesseringen. Må bare føye meg i rekken og si at Exorchist ikke burde uttale seg om ting han ikke har peil på. Bare tenkte på at hvis Sempron utvikler mindre varme enn AMD 64, er den bedre egnet til stillegående maskiner... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 det spørs vel helt om de har deaktivert Cool'n Quiet i semperon det da..? Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) det spørs vel helt om de har deaktivert Cool'n Quiet i semperon det da..? Men Cool'n'Quiet gjelder vel kun når maskinen ikke er i bruk. Hvis man setter maskinen til tunge oppgaver (f.eks. divX encoding), vil ikke da en AMD64 utvikle mer varme enn en Sempron (og dermed bråke mer)? Endret 13. september 2004 av Tjohei Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Isj, det her urartet seg veldig likt en intel vs. amd diskusjon. Skal vi sette strek og si at Sempron er et god lavbudsjetts-alternativ til socket 754, men ikke best, k? Simen Det er vel mere en debatt rundt din påstander om ytelse. Sempron yter hakket dårligere enn Barton serien til AMD med tilsvarende rating Stakkars trådstarter.. Nok en gang oversvømmes en tråd av folk som *tror* de har peiling.. Det er ikke mye reviews/tester av Sempron på nett...foreløpig.. Exchorsist gjør/gjorde jo den *kardinalfeilen* å kun forholde seg til utgaven som kommer til Socket-754. Sitstnevnte har blitt kåret til klar "vinner" over Celeron D i en test jeg har sett, men jeg har også sett tester av Socket-A utgaven hvor det er mer jevnt. Når det er sagt vet vi jo ikke så mye om "klokke-egenskapene" til Sempron. Det vi veit er at Celeron D lar seg klokke laaaaaaangt.. 2.6 utgaven til 3.8.. og da yter denne (Celeron D) rimelig bra for å si det slik. Sjekk her .Vel.. *jeg* har kjøpt inn en Semperon 2500+ for litt testing.. og så langt kan jeg si at den uklokket yter litt dårligere enn en Barton 2500+, men å klokke den.. det var ingen stor suksess... Min Barton lar seg greit klokke fra 1.8Ghz til 2.4Ghz *uten* å tukle med VCore (men her har jeg nok vært veldig heldig).. Dette er jo også en Barton med ulåst MP. Min Sempron 2500+ lar seg klokke fra 1.7Ghz til 1.8GHz, dvs. i praksis ingenting.. Har såvidt begynt å tukle med denne så det kan jo være at den klarer bedre.. Edit: Trådstarter liker ikke reviews.. han har fått min erfaring.. men jeg støtter meg *alltid* på reviews.. ..så her er en til.. Du må jo ikke finne opp kruttet/hjulet selv trådstarter... Endret 13. september 2004 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
highlander Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 AMD sempron tar over etter duron. Lenke til kommentar
aschj Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Støtte for 64-bits prosessering er vel stadig noe man bare kan skryte av å ha, uten at det har noe som helst praktisk betydning for folk flest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå