Gå til innhold

Bestille fra utlandet?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan det er med å bestille

hardware fra utlandet, hvordan det er med

gebyrer og toll?

Hvis noen vet hvordan det er med slik handel,

ville jeg bli glad :smile:

Dette er priser fra

http://www.googlegear.com (G) og

http://www.komplett.no (K)

(G) (K)

Abit TH7 II 143,50$ 1,405

Western Digital 80gb Spesial 126,99$ 1,475

4x 128 Samsung orginal RD 4x 45$ 2x924

1,8 GHz Northwood 185,00$ 2,308

Samlet 4175,28 7036

Hvor mye ville tollen komme på, fordi det virker

som om det ville lønne seg kraftig å bestille fra

utlandet.

[ Denne Melding var redigert av: johndoemakt på 2002-05-10 05:20 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestiller du via UPS, så blir du kun etterfakturert for moms. Det vil uansett bli langt billigere enn å kjøpe fra en norsk forhandler, tenker spesielt på spesialiserte varer som vannkjøling etc. På hovedkort og cpu er det marginalt å spare.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-07 07:06, eldorado2097 skrev:

24% moms (også på frakt) + 80,- i tollgebyr

Hvilken kurs har du brukt forresten? Jeg fikk et totalbeløp på ca 5700,- + frakt på ca. 500,- + mva 1490,- + toll 80,-

TOTALT = 7770,-

http://www.dnb.no På valuttakalkulator.

Du må huske å få trekt fra moms fra den butikken du kjøper fra. DEt er ikke alle som gjør dette, så du må gi beskjed om det..

Den amerikanske da eller?

Noen som vet om noen andre webshopper som er

billige, helst i europa?

Kan noen regne ut hvor mye jeg ville eventuelt

spare på dette.?

BTW: prisen jeg satte opp på rammen fra komplett

er feil.... Det skal være 2x 1400 kr.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Et lite hint for alle som hevder netconnection er de eneste som forhandler dangerden. Netconnection bestiller varene sine fra dangerden.com, og da kan dere jo selv regne ut hvor mye de tjener. Man trenger faktisk ikke en universitetsgrad i internasjonale relasjoner for å handle fra utlandet da...:smile:

Lenke til kommentar

jeg hadde nok ikke bekymret meg så mye for gebyrer og toll om jeg skulle ha handlet hardware i utlandet. ting som returrett og garanti har en høyere prioritering enn pris. du kan jo tross alt ikke gå ned i din lokale datasjappe med ting som du har handlet fra utlandet.

Lenke til kommentar

Nei det er jeg forsåvidt enig i, men vi vet vel alle at retur&service fra nettbutikker er et ******* selv om butikken er norsk. Bestille ting fra nett er ikke helt ufarlig, men når det er sagt, jeg handler konsekvent kjølere og spesialutstyr fra utlandet, synes prisforskjellen er for stor til å forsvare noe håp om bedre returservice etc.

Bare tenk på alle innlegg her og mail av typen 'kan ikke dere ta inn ditt og datt av vannkjøling..' som norske nettbutikker får. Da sitter det en fyr hos den norske nettbutikken, klikker seg inn på f.eks dangerden.com, finner frem VISA'n og bestiller det og smeller på 30-40% avanse. Alt det bare fordi kunden har lest i avisene har det er bokstavelig talt livsfarlig å bruke Visa på internett, og rent ut dødelig på et utenlandsk nettsted.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-17 19:48, trenchypost skrev:

... jeg handler konsekvent kjølere og spesialutstyr fra utlandet, synes prisforskjellen er for stor til å forsvare...

hei trenchypost,

har du noen utenladske nettbutikker som du kan anbefale ved kjøp av kjøleutstyr mm?

Lenke til kommentar

Har kjøpt endel fra ebay auskjonen i USA.

Få avsender til å skrive GIFT på pakken å anslå en selvfølgelig noe lav verdi, da kan man slippe unna både toll og gebyr. (Hvis pakken er liten får du den rett i kassen)

Postverkets gebyr er kr 65.- hvis man fortoller selv.

Posten foretar fortolling for kr 149.-

Det er ikke toll på el. produkter. (Sjekk toll.no for nærmere info) Du betaler kun 24%mva. (Tror ikke de kan kreve toll av frakten, da den foregår i utlandet.)

Valutakursene utgies månedlig og kan fåes hos tollvesenet.

Lenke til kommentar

Quote:

Det er ikke toll på el. produkter. (Sjekk toll.no for nærmere info) Du betaler kun 24%mva. (Tror ikke de kan kreve toll av frakten, da den foregår i utlandet.)

En fordel med ebay er jo at privatpersoner med som selger andrehånds, sjelden oppgir pris eller faktura etc. på pakken, noe som igjen gjør tollvesenets jobb med momsberegning en smule vanskelig...:smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-08 13:43, SirHartge skrev:

Du må huske å få trekt fra moms fra den butikken du kjøper fra. DEt er ikke alle som gjør dette, så du må gi beskjed om det..

USA har ikke moms i det hele tatt, så der er det ingen ting hente!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...