Gå til innhold

Farcry tror vist jeg har ei dritt maskin


Anbefalte innlegg

Når jeg startet opp farcry for første gang så stilte den inn settingene til spillet etter hvor bra pc jeg har. dette er vel helt normalt for alle spill nesten. Vel iallefall!

Når jeg da starter spillet så er det som om jeg ikke har noe bedre pc en ei gammel 386 maskin nesten. Det er 5 sek spilling så henger det i 10-15 sek, så er det 5 sek spilling igjen. og sånn går det liksom. det hakker og hopper som bare det.

Jeg har en amd 64 3000 prosessor, 1024Mb ram og ett gainward 6800 ultra skjermkort.

Så gikk jeg inn på otions for og skjekke hvilke innstillinger jeg hadde. Da sto alt på low. Absolutt alt sto på low. Så jeg prøvde og sette alt på high og ultra high, fordi jeg mener at jeg har kraftig nok pc til det. Da ville ikke spillet starte i det hele tatt. HAr lastet ned den 1.1 patchen, og det hjalp ikke i det hele tatt. HJELP! hva er galt? noen andre som har opplevd dette? Det virker også at det er lignende problemer på battlefield 1942 også. Doom 3 kjører jeg lett i ultra oppløsing og 1280*1024 så det er litt rart synes jeg. Noen tips fra dere smartinger der ute? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde akkurat samme problem da jeg testet Far Cry på min nye maskin, en amd 64 3200 prosessor radeon 9800 og 1500 ram. Spillet hakket som bare det, untatt når jeg kjørte all grafikk på low.....

 

Problemet var at jeg ikke hadde installert en driver til skjermkortet eller hovedkortet (husker ikke) som det ikke ble opplyst om at eksiterte.... litt snåle greier det der :dontgetit:

 

prøv søk manuelt etter drivern fra driver cden du fikk med maskina kansje du finner den....Jeg husker ikke hva drivern hette eller hvilken nytte verdi den hadde sorry :ermm:

 

jeg prøvde også å patche spillet men hjalp ikke det grann.

Lenke til kommentar
Hvilke nyeste drivere? har alle nye drivere til hovedkort, skjermkort og alle andre drivere jeg kan komme på.

Hvilken skjermkortdriver har du? 61.77?

Fastwrite av eller på?

DirectX9.0c?

er ikke helt sikker på hvilken versjon driveren er, men jeg lasta ned den siste fra nvidia i går så det er sikkert den siste som finnes.

Directx 9.0c har jeg instalert ja.

Fastwrite er av.

tror du det har noe med dette og gjøre?

Lenke til kommentar
Jeg hadde akkurat samme problem da jeg testet Far Cry på min nye maskin, en amd 64 3200 prosessor radeon 9800 og 1500 ram. Spillet hakket som bare det, untatt når jeg kjørte all grafikk på low.....

 

Problemet var at jeg ikke hadde installert en driver til skjermkortet eller hovedkortet (husker ikke) som det ikke ble opplyst om at eksiterte.... litt snåle greier det der :dontgetit:

 

prøv søk manuelt etter drivern fra driver cden du fikk med maskina kansje du finner den....Jeg husker ikke hva drivern hette eller hvilken nytte verdi den hadde sorry :ermm:

 

jeg prøvde også å patche spillet men hjalp ikke det grann.

jaha? hemmelige drivere? Snodig!

Vel får se på det der. Dumt du ikke husker hva det var da :(

Fungerte det etterpå da? dumt spørsmål kanskje, men jeg må nesten sørre føler jeg. ;)

Endret av ToLi
Lenke til kommentar
Hmm jeg ville avsinstallert hele greia, fjerna alle ubisoft mapper, alt som har med farcry å gjøre. Så ville jeg installert på nytt og installert patch 1.2 direkte.

 

Har du like klokkefrekvenser på 2D og 3D? Har du overklokket noe?

Har ikke overklokka noenting. Kan prøve og avinstallere alt ja. hva er det med 1.2 patchen egentlig?

 

Edit: Har ikke skjekka det med 2d og 3d. bør de være lik? har ikke gjort noe med skjermkortet annet enn at jeg har satt på en artic cooler nv5 vifte, men spillet var like fucka før jeg gjorde det også så det har ikke noe med det og gjøre.

Endret av ToLi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...