Rayline TWB Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Hadde vært fint hvis kabinetter hadde funnes i prisguiden, og det kunne vært litt "stilig". Ikke hardcore modda, men bare et rent design, helst samme farge som DVD brennern, eller farge som passet.Husk USB 2 i front Kabinetter finnes i prisguiden. Synes du ikke mitt forslag, Lian Li, er stilrent nok?! Det er jo kun helt svart jo....... DVD brenneren som også er anbefalt finnes også i svart. Kabinettet har USB 2.0 i front. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 (endret) Finner ikke det kabinettet i prisguiden... EDIT: Lian Li PC-65/65B kunne kjøpt et kvalitetsfullt nå og brukt det senere? Endret 5. september 2004 av chokke Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Finner ikke det kabinettet i prisguiden... Nei, du finner ikke det kabinettet jeg foreslo i prisguiden, men du finner det jo i linken som jeg la inn under setningen om kabinettet da - på Microplex sine sider. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Får se om jeg får bestilt den snart da Lenke til kommentar
chokke Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Det celeron forslaget kan kjøre win xp og norton uten problemer? Hva med minne, noen forslag? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Det celeron forslaget kan kjøre win xp og norton uten problemer? Ja, det fixer den uten problemer ja.......... Når det gjelder minne, så bør 512 MB være nok. Da bør du kjøpe minne etter hva du har råd til. F.eks. TwinMos går bra i det oppsettet der. Enten PC2700 eller fortrinnsvis PC3200. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 (endret) er ikke 3200 dyrere? Hvilken hastighet går celeron på? Her er forresten det jeg har kommet fram til. Så at PCutstyr hadde alt til 6k uten frakt, er dette en god butikk eller er den useriøls? EDIT: La merke til at jeg ikke har råd ^^ ettersom jeg må ha kabinett. La merke til at NEC DVD-brenner IDE ND-2510, Dual Layer er svart da, desgin design ^^ Pappa kjøper bare de billigste DVDene som støtter 4x EDITO: Hva med PSU kabler/ledninger og til HD? Endret 6. september 2004 av chokke Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) må bare kommentere at jeg ikke syns det oppsettet ditt var så veldig bra med tanke på formål.. er jo bare sløseri og kjøpe så dyrt hk og celeron cpu.. ville heller satset på noe ala "Andreasfe" sitt oppsett, bare at jeg ville valgt et billig hovedkort med integrert grafikk.. men siden du ville ha dvi tilkobling (noe jeg ikke ser helt vitsen med på en lagrings data) må du nok ut med en 500 lapp ekstra. vile heller spart penga på et par ekstra ide kontrollere og hardisker var jeg deg.. men men. svar på edito: psu kabler følger med psu, og kabler til hdd kommer med hovedkort. du må kanskje kjøpe noen ekstra ettersom hvor mange hdd'er du skal stappe inni.. Endret 6. september 2004 av phax Lenke til kommentar
chokke Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Da kan vel noen sette opp et nytt forslag... Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) www.komplett.no Abit NF7-M (demo) 550,- AMD Sempron 2200+ 450,- GlacialTech Igloo2470 Light (19db) 110,- DDR-DIMM PC3200 512MB DDR 699,- NEC DVD recorder ND-2510A IDE Sort 695,- NorthQ Strømforsyning Silent 400W 12-17dBA 378,- 2x 2ports ide kontrollere ca 600,- (kjøp mer eller mindre ettersom hvor mange harddisker har) sum: 3450,- www.microplex.no zalman chipsettkjøler 65,- Lian-Li PC7BUSB (Sort) 795,- Lian-Li Frontdeksel Universal (sort) 85,- sum: 945,- SUM TOTAL: 4395,- dette ville jeg satset på, har du ikke mer en tre hardisker som skal inn med det første trenger du ikkje kjøpe ide kontrollene, har du ikke behov for 6 pci slotter kan du kjøpe et m-atx hovedkort og spare en 100 lapp der og da trenger du sannsynligvis ikke den chipsettkjølern heller. (den er bare der for å fjerne vifta fra abit nf7-m hovedkortet som støyer litt.) edit: satt ikke opp noen harddisk ettersom du bare får kjøpe så mange seagate barracuda 200gb disker som du har råd til! Endret 6. september 2004 av phax Lenke til kommentar
chokke Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Skal vel begynne på 2 hardisker, kanskje 1 på 200GB, men kan man trekke sammen disker i Windows? Foreksempel hvis jeg har 2x200GB, kan jeg formatere den ene til 50+150 (i teorien) og legge til 200GB på den på 150 så jeg har en på 350? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Skal vel begynne på 2 hardisker, kanskje 1 på 200GB, men kan man trekke sammen disker i Windows?Foreksempel hvis jeg har 2x200GB, kan jeg formatere den ene til 50+150 (i teorien) og legge til 200GB på den på 150 så jeg har en på 350? For å klare dette må du ha programmet Partition Magic 8.0. Det er ikke noe problem å partisjonere èn disk i to deler - der den ene er 50 og den andre er 150 GB. Men for å legge 200 GB til den andre, må du enten sette opp diskene dine som JBOD (Just a Bunch Of Discs) som i et RAID- oppsett - eller du må bruke det programmet som jeg har nevnt. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 blir nok partition magic En venn av meg har det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå