Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil for opptil 100 000,-

-HaZeN-

Anbefalte innlegg

Hao!!!

Har lyst til å kjøpe bil til 18-årsdagen min... har tenkt å bruke i underkant av 100.000 kr : Eller hvor mye kan jeg bruke før jeg får en for jævlig økning i forsikringspremie?

Her er noen krav :D

* 5-dørs coupe, 4/5 seters.

* Sprek, helst over 130 hk. Må tåle litt på kmtelleren... og GROM lyd

* Strøken, pen: som eclipse :love:

* Funksjonelle ting: Servo og passe stort bagasjerom.

Kort sagt: en skikkelig skrytebil for 100 store :!:

Bare kom med forslag, jeg er åpen for biltyper og modeller; bare de går bra og ser bra ut:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første jeg tenkte var en Toyota MR2 MK2, men den har bare 2 seter, samme med Supra (som ligger litt høyere i pris). Mazda RX7 er vel også litt skrytebil, men den har bare 2 seter den også. Det samme gjelder Nissan 200SX, men det er en fult brukbar skrytebil :p. Eller hva med en Lancia Delta? Den tilfredstiller vel kravene, bortsett fra at det finnes mange biler som er mye penere.

Porsche har laget noen mer eller mindre tøffe biler. F.eks 928, 911, eller 944

Hvis du vil "vanlige" biler som ser litt tøff ut kan du jo se på:

Chrysler Stratus, kanskje i v6-utgaven. Eller Sebring

Og her en en bil jeg ville gjort en del for å få, men det er min mening :p

Lenke til kommentar

Ford Scorpio 1997 har jeg. Betalte 105.000 for den. Det er en temmelig stor bil med 2,3l og 147 hk. Fikk min bil med automatgir og elektrisk takluke. Er en av de mest eksklusive bilene man får til under 100.000 etter min mening. Bilde av bilen ser man her.

http://www.24auto.ru/catalog/photos/5/1319.jpg

Ellers så er Chrysler Stratus fine biler. Der kan man kanskje få en cab for under 100.000 for en 1995-96 modell hvis man er heldig.

Har faktisk tenkt å kjøpe Mitsubishi Eclipse 1998 modell cab. Ja de er veldig fine de ja.

Lenke til kommentar

:!: Hei!

Takk for tipsene, men jeg vil gjerne ha flere forslag! Tøffe og funksjonelle biler er stikkordet. 4 dørs med plenty hk og gode kjøreegenskaper; og først og fremst; Pene! :love:

Har sjekka forslagene; ikke verst den, chrysleren! Noen fler smarte påfunn?

Svar mottas med stor takk!!!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Nå er jeg ingen Chrysler ekspert, men de første utgavene av Stratus var vel stort sett full av feil? Har sett mange til salgs med "ny girkasse, mye påkostet" osv.. Men den føles enormt romslig når man sitter inni i hvertfall.

Her er mine forslag som jeg mener passer til dine kriterier:

- 1998 Alfa Romeo 156 - 90-tallets peneste personbil? Folk uten peiling tror du har brukt mange hundre tusen på den. 2 liter, 155 hester. Min personlige favorittbil. :love:

4434818_1_0_image028.jpg

- 1992 BMW 325i

- Sitter som en klegg i svingene, mange muligheter. Forsikringsselskapene hater den. Norges vanligste "statussymbol"?

4582769_1_0_img_0183.jpg

- 1994 Mercedes C220 - 150 hester, mange liker den, jeg syns den ser kjip ut.

4641266_1_0_100_0548-1.jpg

- 1994 Mitsubishi Galant

- Firehjulstrekk, Norge....vinter...

4339233_266247_1_1_401l.jpg

- 1996 Nissan Maxima - Sprek V6'er, har sett filmer hvor trimmede versjoner av denne drar fra mye rart. Luksusjapse ingen av kameratene dine har maken til.

4597522_1_0_maxima_001.jpg

- 1997 Nissan Primera - Gode kjøreegenskaper, driftssikker. Folk tror du er sivilpoliti.

4642761_83127_1_1_26l.jpg

- 1997 Peugeot 406

- Fransk komfort. Folk tror fortsatt at du er sivilpoliti.

4360988_1_0_sv1.jpg

- 1995 Saab 900 turbo - Går som et uvær. 185 hestekrefter. Pen bil.

4652010_1_0_bil_001.jpg

:thumbup:

Endret av walter_melon
Lenke til kommentar

Kanskje Toyota Camry er noe for deg. Det er langt i fra den tøffeste bilen som finnes, men det flytter ganske brutalt på seg hvis du trykker gassen i bånn.

Hva med en Audi 200 eller 100

Du har jo også diverse Jaguarer som hvertfall jeg synes oppfyller dine kriterier, det eneste er at de ofte er dyre å få vedlikeholdt. Og motordeler (spesielt på V12'eren) kan være ganske dyre å få tak i.

4502444_1_0_dscf1349.jpg

4370921_1_0_div__biler_075.jpg

4599517_1_0_dscf0124.jpg

4628253_1_0_hpim1839.jpg

Lenke til kommentar
Du har jo også diverse Jaguarer som hvertfall jeg synes oppfyller dine kriterier, det eneste er at de ofte er dyre å få vedlikeholdt. Og motordeler (spesielt på V12'eren) kan være ganske dyre å få tak i.

Hadde tenkt å stille årstallet litt tilbake på Finn.no for å foreslå noen slike klassikere selv. Men er ikke gamle briter kjent for andre ting en driftssikkerhet da? Skulle forresten likt å sett en gammel Jaguar drifte rundt på en tom parkeringsplass vinterstid :yes:

Lenke til kommentar

:cool: Ok... det ser bra ut. Tror nok forslaget om en Nissan Maxima er min personlige favoritt så langt! 4 dørs luksusbil med "sus" i er ekstremt fristende :p

Volvo er langt fra et ønskemål... Vil liksom stikke ut med noe annet. (Det er jo bare volvo gale folk i denne bygda med schtøgge 240-er!)

Når jeg tenker etter så vil jeg jo helst ikke bli tatt som en råner med en skyline eller eclipse eller andre slike sportsbiler. Jeg vil ha en bil som folk ser etter og tenker: "Den var f*en meg ikke verst!" :D

Kandidatene er:

Nissan Maxima

Chrysler Stratus (Er det virkelig mye feil på denne bilmodellen?)

Alfa Romeo

BMW 325i

Er det noen andre biler som kan være aktuelle? Noen andre Mitsubishi forslag enn galant? 4wd hadde ikke vært så galt :hmm: En strøken audi hadde ikke vært galt det heller :D

Bare kom med flere 100k forslag!!!!

Jeg sjekker alle forslag med stor entusiasme... og takknemlighet :thumbup:

Lenke til kommentar

Liker tankegangen din. En Maxima trenger ikke koste så mye som 100 000 heller, HER er en til bare 79...

Hvis du bruker noen timer på å gjøre den ekstra fin kan den til og med gå fra å se slik ut:

4037765_197538_1_1_92l_2.jpg

til slik:

212763_180_full.jpg

Ta en titt her, så kan du få masse inspirasjon: "Cardomian.com - Nissan Maxima"

Den Alfa Romeoen er jeg rett og slett forelsket i, har lyst til å kjøpe den selv, men gidder ikke sette meg i noe gjeld rett før jeg skal begynne å utdanne meg. Har allerede fått tre biler tidligere så tør ikke spørre foreldrene mine om noe hjelp til den der heller.

HER har du forresten en 1993 modell BMW 525 IX, altså en firehjulstrekker. Det er veldig kjekt å ha her til lands spør du meg. Det er en helt annen verden å gå fra min forhjulstrekkede bil til pappa sin som drar på alle fire når det snør som verst. En Bmw kan du jo få til å se både harry og stilig ut.

Har du sittet inni en Chrysler Stratus? Hvis du syns 4-dørs luksusbil er noe for deg så tror jeg du vil bli skuffet av all gråplasten som er å finne i den bilen der. Ifølge TÜV's feilstatistikker er Chrysler Voyager den bilmodellen med flest feil. Jeg tror ikke førsteutgaven av Stratus er stort bedre. Var på bilauksjon for noen måneder siden, der hadde de hele tre Stratuser med merknaden "defekt girkasse".

Lenke til kommentar

Unskyld, men bare må si dette.

Interiøret i den Maximaen var bare überdeilig. *ønske seg*

Har du lyst å oppgi en link, sånn at jeg kan lese mer om den?

Det er vel bare automatkassene til Chrysler som ikke er helt perfekt (eller, langt i fra perfekt). Dessuten kan jo du, dom du har sagt selv, gjøre noe med interiøret ;)

Endret av sluffy
Lenke til kommentar
Interiøret i den Maximaen var bare überdeilig. *ønske seg*

Har du lyst å oppgi en link, sånn at jeg kan lese mer om den?

Det har jeg kjempelyst til... LINK - "Tony's Nissan Maxima"

Den bilen har han nok brukt mange hundre timer på :love:

212763_204_full.jpg

212763_198_full.jpg

212763_398_full.jpg

212763_240_full.jpg

212763_173_full.jpg

212763_163_full.jpg

212763_413_full.jpg

212763_369_full.jpg

212763_379_full.jpg

212763_380_full.jpg

212763_364_full.jpg

212763_185_full.jpg

212763_156_full.jpg

Beklager hvis at jeg sporer av tråden din med Nissan bilder.

Endret av walter_melon
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vil anbefale Alfa på det sterkeste, men da med ts motoren med 8 ventiler da den er meir solid eller med V6. Da får du ikkje en 156 som på bilde, som med 2 literen på 155 hk koster meir enn 100 lapper.

Alfa 164 med 2 liter og 148/143 hk orginalt( 160 chippa)

3 liter og 184-232 hk orginalt, den siste svindyr

2 liter v6 turbo ca 200 hk

Alfa 155 med 2 liter eller 2,5

Alfa 75 3 liter eller turbo.

På 164 som eg har mest erfaring med (har en 93 mod TS) går det et skille ved 93 modellen, der det blir kvalitetsheving og lekrere intriør etter mi meining. Men du kan få en 3 liter 91 modell (som det er mange av) vel så billig som 93 modell 2 liter.

Ta og en kikk på:

http://www.klubbalfaromeo.no/

http://www.carrozzeria-alfa.no/

Send meg gjerne ei pm viss du har meir spørsmål om Alfa Romeo eller viss du ønsker en 164 93 mod med ny motor.

Lenke til kommentar

Du snakket om en Mitsubishi...

Jeg vet ikke om dette er 4WD, men rå er den! Tipper den koster rundt 100 lapper ja.

Mitsubishi Sigma! :D

220 Hk.

93-modell:

650749_1.jpg

650749_2.jpg

650749_3.jpg

650749_4.jpg

Desse bildene er hentet fra cardomain.com, men jeg tror denne er ganske standard.

Her er en -91 modell til salgs: 80K!

-91 Sigma

edit: tull med bilder. ++

Endret av Riotguy
Lenke til kommentar

Har faktisk kjørt den aller første 156 på norske skilter og testa den skikkelig på svingete veier og den sitter sykt bra. Men det var dessverre en 1,6 og eg hadde Abarth på den tida, så frasparket var ikkje heilt på topp.

Men eg kjørte en senka 156 Sportsvagen med 2 liter og Selespeed her en dag og det var rått og deilig å kjøre :love::love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...