Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Syklistene og "oss" syklister

Anbefalte innlegg

Det jeg ikke syns er rett, er at når det ikke er sykkelsti og jeg må sykkle på gangveien, så må ikke folk bli så sure og redde når jeg kommer og låser bakhjulet 5m bak dem, slik at dem kan høre meg.. Opplevde det nettop.. De gikk da i to og to, og brukte heele

gangveien slik at det var umulig å passere uten å si ifra..Men hva får jeg for å gjøre dem oppmerksom på meg, er sure blikk og sure miner..

DERE EIER IKKE VEIEN OG LA FOLK FOR GUDS SKYLD KOMME FORBI UTEN Å BLI SINNA! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Syklister og bilister er akkurat like ille. På lik måte som du finner syklister som driter i rødt lys, så har bilister en tendens til å bruke sykkelstier som parkeringsplass. Det ideele hadde vært å bygge flere sykkelstier, slik at man fikk separert syklister og bilister.

så er det jo en forskjell på en bil som står stille og en galning på en ramme av metall i 40 km/t gjennom et trafikkert lyskryss. Vet ikke om folk er syra i skallen, men jeg vet hvertfall at hvis jeg treffer galningen på sykkel med min bil på 1.2 tonn får nok han mer vondt enn meg.

skal dere være i trafikken så følg reglene som gjelder... noen er flinke men langt fra alle er det.

Lenke til kommentar
Alle veier i København har en 1 meters bred stripe langs veien som er bare for syklister/rulleskøytebrukere. (...) Burde vært noe sånt i Oslo også.

Helt enig med deg i det. Noen steder er det mer enn nok rom på fortauet til slikt, men andre steder kunne det blitt problematisk. Men JA til slikt der det er mulig.

I Amsterdam er det svært sykkelvennelig. Det er nok fler sykler enn biler i sentrum. Norge kunne lært noe der...

Er sånn i Trondheim også.. lite biler, gitt..

Lenke til kommentar

Har bodd to år i Uppsala, der hadde de egne sykkelveier ifra bydelene og inn til sentrum. Var markert opp med en klar stripe om hvilken side som var for fotgjengere og hvilken side som var for syklister. Er eneste byen jeg har likt å sykle i, tror vi har noe å lære ifra svenskene der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...