Gå til innhold

250GB Disk ble uleselig etter WinXP Formatering.

Marti

Anbefalte innlegg

Jeg har en Western Digital Caviar 250GB 7200rpm, 8mb Cache Special Edition som plutselig ble "Uleselig" på Diskbehandling etter en Windows XP formatering. Noen som vet hva feilen er?

Vil nødig "miste" 250GB uten videre.

Si ifra hvis dere trenger mer informasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har disken fungert før?

Tenker da på støtte på hk (event. kontroller) for store disker.

Prøvd å formatere på nytt? Event. fjerne og sette opp partisjonen på nytt . Merk at du da må formatere partisjonen(e) før du kan bruke disse.

(Du vil som oftest få bedre ytelse samt utnytte plassen bedre ved å partosjonere disken opp i flere mindre deler/partisjoner)

Lenke til kommentar
Tusen takk eddie123. Skal laste ned SP1 straks jeg har lastet ned den siste av de 52 oppdateringene som er kritiske... Trodde en av de kunne fikse feilen.

Btw; Jeg har 56k modem :p:w00t:

Har hatt samme problemet selv men løste seg etter å ha installert sp1.

BTW. lykke til med lasting av service pack med 56k modem :D

Lenke til kommentar
Tusen takk eddie123. Skal laste ned SP1 straks jeg har lastet ned den siste av de 52 oppdateringene som  er kritiske... Trodde en av de kunne fikse feilen.

Btw; Jeg har 56k modem :p  :w00t:

Har hatt samme problemet selv men løste seg etter å ha installert sp1.

BTW. lykke til med lasting av service pack med 56k modem :D

Det kan jeg trenge. :D

Lenke til kommentar

Kanskje de installasjonene ikke har skrevet data over 137GB grensen på partisjonen enda...

Jeg sikter til denne :

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en;303013

To determine if you have the latest ATAPI driver, verify that you have version 5.1.2600.1135 or later of the Atapi.sys file in your %systemroot%\system32\drivers folder. (Or version 5.1.2600.1152 for Windows XP 64-Bit Edition.) To do this, follow these steps:

Click Start, click Search, and then click All Files and Folders.

Type Atapi.sys, and then click Search.

If you do not find the Atapi.sys file in your %systemroot%\system32\Drivers folder, click More advanced options in Search Companion, click Search hidden files and folders, and then repeat step 2.

By default, the original release version of Windows XP Home Edition and of Windows XP Professional do not have 48-bit LBA support. Your computer must meet the following requirements to use 48-bit LBA ATAPI support:

48-bit LBA-compatible BIOS.

137-GB hard disk or larger.

You must have Windows XP SP1 installed.

Warning Data corruption may occur if either of the following conditions is true:

You use this registry value to enable 48-bit LBA support in the original release version of Windows XP Home Edition or of Windows XP Professional.

You install an earlier version of Windows on a disk partition that was previously created by a 48-bit aware operating system, such as Windows XP SP1. And that disk partition is equal to or larger than the current addressable limit of 137 GB.

If Atapi.sys is not version 5.1.2600.1135 (or version 5.1.2600.1152 for Windows XP 64-Bit Edition), obtain and install the hotfix that is described in Microsoft Knowledge Base article 331958

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...