Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har to pcer. Hvordan spille cs mot hverandre?

Anbefalte innlegg

Har fått inn en pc til i hus. Har aldri hatt nettverk før men hadde en nettverkskabel liggende som jeg puttet inn i routeren jeg hadde fra før. *vips internett på begge pcene*

Nå kunne jeg tenkt meg å spille cs/battlefield mot guttungen og det funker jo ikke bare med routeren eller?

Hva annet utstyr trenger jeg for å kunne spille spill mot hverandre? Det blir vel en del billigere enn å kjøpe dobbelt opp av spill :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da regner jeg med du mener å spille over LAN (lokalt)

det er fort gjort å sette opp:

først må du ha noen nettverkskabler, de skal nemmelig gå fra router-port til maskin (så da bruker du opp to porter). så er det egentlig bare å finne hverandre, men innstillingene på routeren burde ha DHCP aktivert, for da slipper du og gi maskinene ip-adresser.

Lenke til kommentar

Jeg er sikkerlig noob når det gjelder dette. :no: Mener selvølgelig over LAN ja.

Jeg har jo som sagt koblet begge maskinene i samme routeren med hver sin nettverkskabel (Netopia router fra Nextgentel) Mener du at jeg ikke trenger å gjøre mere enn det? Eller mener du jeg trenger enda flere nettverkskabler?

Hva mener du med at jeg må la maskinene finne hverandre? Hvordan gjør jeg det?

Hva er DHCP og hvordan aktiverer jeg det?

:blush: Kunne sikkert søkt etter dette selv men jeg vet ligsom ikke hva jeg skal søke etter. Prøvde et kvarters tid uten hell :hm:

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar

Det høres ut som om du har alt på stell.

Trykk på kjør på startlinjen, og skriv inn CMD

Skriv ipconfig

Du vil da få opp ipadressen din. Gjør dette på begge maskinene. Skriv så ping <ipadressen til den andre maskinen> i CMD-vinduet. Får du svar, har du kontakt. Da er det bare til å kjøre på.

Det som kan skape trøbbel er om du har slått på brannmur på maskinene.

Lenke til kommentar
Hvis du bruker Steam, må du kanskje ha forskjellige (gyldige) cdkeyer på hver maskin  :hmm:

men hvis du spiller 1.5, kan du nok spille over nettverk med samme cdkey...

du trenger ikke orginale\gyldige cd`keyer for å spille over\via lan :yes:

Godt å høre. Så alle spill skal kunne spilles mot hverandre bare ved å lage et muliplayer game.

Det skal jeg nok greie :w00t:

Var trøtt og sliten i går når jeg prøvde så jeg rota det nok til på en måte :blush: Hadde ikke noe tro på at det var så enkelt heller.

Edit: Fungerte jo som en drøm. :yes: Kjekt når ting er mye enklere å få til enn du tror :w00t:

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...