markusol Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Har akkurat kjøpt meg ny PC og satt den sammen. Har kjøpt 2 x WD 80 GB som skal settes i RAID0 på et A7V333 hovedkort. Jeg skal helst kjøre NTFS, med en partisjon for OS og en for videoredigering og en for resten( spill, progs osv...) Men når jeg starter maskina å setter opp en array for raid0. Og deretter skal boote opp med WIN XP cd'n finner ikke windows diskene..... har prøvd å formatere diskene i fdisk med winME oppstartsdiskett, men da får jeg jo bare FAT32 og det vil jeg jo ikke ha. Noen som har tips og erfaringer? Maskinoppsettet er som følger: * ASUS A7V333 (med RAID, USB2.0 og FireWire) * AMD XP 1900 * 2 x 80GB Western Digital (Spesial edition 8 MB cash) * 768 MB DDR PC 2700 * MSI GeForce4 Ti 4400 Lenke til kommentar
markusol Skrevet 6. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2002 ... og forresten det fungerer heller ikke med å bruke win98/ME oppstartsdikett selv om det er FAT32...finner fortsatt ikke diskene... Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Hei. Under setup må du trykke "F6" for og installere Raid kontrolleren... Da må du ha diskett med raid driverne på. Lenke til kommentar
christt Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Bare en ting å si om den maskina: HERLIG! Du kan vel konvertere til NTFS i etterkant, så det er vel ikke det største problemet... Du er sikker på at alt er som det skal være i BIOS, at den er satt opp til å boote fra RAID osv...? Sikkert andre som kan mye mer om dette enn meg. Har 2 stk WD 40 Gb i RAID 0 på et MSI hovedkort, går som en drøm, aldri hatt problemer. Lenke til kommentar
markusol Skrevet 6. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2002 har ikke driverene på diskett da men.... skal prøve å få lasta ned eller noe liknede. kopiere fra cd'n som fulgte med... ....ellers er jeg rimelig sikker på at alt er riktig i bios. Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Det pleier å følge med driver diskett til raid kontrolleren. Har ikke noe med bios instillinger å gjøre, det eneste som mangler er de stygge driverne. Lenke til kommentar
markusol Skrevet 7. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2002 HAr nå prøvd å lage en diskett med driverne. Trykker F6 under setup (winXP) velger A: hvor den skal søke etter driverne, velger riktige drivere for winXP og kjører videre... Men samme problem. Får beskjed om at windows ikke fant noen disker og at jeg må avslutte setup:-( ...beg. å lure på om jeg må kutte ut raiden. Og heller sette den opp i raid etter at jeg har innstalert windows... Lenke til kommentar
covah Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Dersom du installerer windows på en av diskene, kan du ikke etterpå sette de opp i RAID0. Du må sette opp diskene i RAID0 _FØR_ DU installerer windows. Du kan selvsagt sette opp en 3. disk som du installerer os'et på, og så lage et raid av de 2 første diskene, men da får du jo ikke nyte godt av å ha os'et på et raid0 oppsett. Er du sikker på at du har de riktige driverene på disketten? Høres ikke ut som om du har det. Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 hvilken raid kontroller har du? Sikkert ikke riktige drivere... PS. har du creata Array ? (teit spørsmål.. men man veit aldri). Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Last ned driverfila fra taiwan her: ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/misc/ide/p...76/pdc20276.zip Pakk ut til floppy og kjør f6. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Hei Markusol!! Du, hvis du får liv i det RAID oppsettet ditt, kunne du tenke deg å gi tilbakemld om hvordan ytelsen ble?!?!... For jeg har vurdert å selge de to WD'ene jeg har(har en kjøper på hånda) og kjøpte to slike WD 80GB SE disker som du har...og kjøre RAID-0 seff! - går aldri tilbake til singel disk! Venter spent på svar.. B) Lenke til kommentar
JonV Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Du må ikke bruke drivere fra Promise..bannet i 2 dager her. last de ned fra Asus da funket det med en gang her. Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Du har sikkert Promise RAID kontroller som jeg har på mitt litt eldre ASUS kort. Funker fett å sett opp raid'en etter å ha innstallert windows. Vil ikke anbefale å kjøre windows på raiden. Først må taid kontrolleren finne diskene i oppstarten. Du må velge i raid biosen at du skal kjøre raid0. Inne i windows: Startsettingscontrol paneladministartive toolscomputer mamgementstoragedisk mangement <-(PUH!)Her finner du åssen windows oppfatter disken din og du vil mest sannsynelig finne ut hva du må gjøre for at det skal virke, det gjorde ihvertfall jeg.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå