amcarpej Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Jeg prøver å slå på datan min, og alt går fint helt til windows xp-logoen kommer frem og windows bootes. Da går det ca 15 sekunder, og så kommer det en blåskjerm som er der i cirka 1/10 sekund, og datan rebooter. Jeg prøver å starte med siste instillinger som virket, vanlig, og alle sikkermodusene, men ingen virker. Jeg prøver å installere windows på nytt, men da kommer det frem at windows ikke finner noen harddisk. Det verste av alt er et dette ikke er første gang dette skjer. Jeg kjøpte datan min i begynnelsen av mai, samtidig som en venn av meg kjøpte samme data. Hans harddisk, en 160gb samsung spinpoint P80, røyk etter et paruker, min forrige harddisk røyk etter ca 1 og en halv måned (det tok 5 uker før jeg fikk ny pga. en misforståelse, men det er en annen historie), og i går skjedde det samme med min andre spinpoint p80. Hvis noen andre har en slik harddisk råder jeg dere til å sikkerhetskopiere, NÅ! Den kan krasje helt uten forvarsel! hvorfor skjer dette med en så ny harddisk? Er det noen måte å komme seg på den slik at jeg får ut viktige data, eller må jeg sende den til et firma som driver med sant? Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Oppdages disken i BIOS? Du kan i så fall prøve å sette den inn på en annen PC så du kan prøve å kopiere over filene? Lenke til kommentar
amcarpej Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 ' date='05/09/2004 : 09:15'] Oppdages disken i BIOS? Du kan i så fall prøve å sette den inn på en annen PC så du kan prøve å kopiere over filene? Har prøvd det, men når begge harddiskene står i vil ikke windows bootes, etter loadingen med xp-logoen er skjermen svart. Begge er samme harddisk, spinpoint p80 s-ata. Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 er det en ferdigpakke pc det er snakk om her? eller er den selvbygd Lenke til kommentar
amcarpej Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 ferdigbygd. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Vil bare skyte inn at jeg har inntrykk av at dette først og fremst skjer med s-ata diskene deres. Har en p-ata versjon av denne selv, og den har "vart" i ca et halvt år nå. Noen som har en logisk forklaring på dette? Dårlige s-ata kontakter? Bug i firmwaren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå