Gå til innhold

For slapp utdeling av advarsler

Anbefalte innlegg

Det dukker opp mere og mere tull og det irriterer og ødelegger, seriøsiteten til forumet svekkes.

Jeg synes advarsler bør gis oftere så folk skjønner at det ikke bare er å slenge ut hva som helst. Hvis forumet overtas av useriøse brukere er det moderatorenes feil siden det er de eneste som kan gjøre noe, sier man fra til useriøse brukere selv så er det ris på egen bak.

Medlemsavgift har vært diskutert før, ingen gidder å betale for å registrere seg på en plass bare for å tulle. Avgift på 30,- bør holde de fleste unna. Pengene kan jo brukes til premier og drift av HW f.eks

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (Rikky @ 05/09/2004 : 06:41)
Personlig tror jeg ikke registreringsgebyr er en god ide, men jeg skal ikke si det 100% sikkert. Hvordan vet du forresten hvem som får advarsler og hvem som ikke får det?

Hoax: Hadde du giddet å betale 30 kr hvis du skulle bruke forumet EN gang for å spørre noen om pc-råd? Det hadde ihvertfall ikke jeg.

Men at man kunne betale 30 kr for at man f. eks fikk tilgang til "Off topic" synes jeg er en grei ide.

Eller at off topic-forumet ikke blir tilgjengelig før man har vært registrert på forumet i ca 60 dager. Da ser ikke nye brukere det, og for de som bare er ute etter å poste bull ser nok på dette forumet som lite atraktivt.

Lenke til kommentar

Har sett at moderator har sagt at "Her er det utdelt ferie og advarsel gis til visse personer, Tråden stenges"

Gebyret er det ikke noe fast svar på, men jeg har tro på at det vil filtrere ut personer med store fritidsproblemer. Er ikke vanskelig å bruke f.eks paypal eller mobil betaling.

INGaR - Nei, for å stille "et spørsmål" har jeg venner som kan hjelpe meg, men det går somregel fortere å få svar på forumet, dessuten er det skriftlig og er det feil så kan andre blande seg inn og rette opp i det. Foretrekker forumet fremfor å mase på venner.

Endret av Hoax
Lenke til kommentar

QUOTE (Hoax @ 05/09/2004 : 09:57)
Har sett at moderator har sagt at "Her er det utdelt ferie og advarsel gis til visse personer, Tråden stenges"

Sjelden vi skriver det rett inn i tråden. Det er mange flere som får advarsler, enn de andre brukerne får vite. Og gir vi for mange advarsler, kan det skremme brukere fra forumet også. Men ser jeg noen som driver med useriøst snakk i mer enn en eller to poster, så gir jeg normalt advarsel for spam/off-topic.

Lenke til kommentar

Min mening: Mulig vi vanlige dødelige forumbrukere ikke har noe med det å gjøre, men det hadde vært greit å vite at advarsel har blitt utdelt hvis det er tråder som er og blir bare tull av.

En seriøs bruker ser ikke først på hvem som har laget tråden før han svarer, uansett om trådstarter kanskje har fått en advarsel eller to og den som svarer vet om det.

Lenke til kommentar

Vet ikke hva som skjer totalt i forumene til begin.no/hw.no men har på følelsen at det har blitt mere spam osv. i det siste...

Jeg føler iallefall at man kunne ha blitt litt "strengere" slik at folk holder seg litt mer i skinnet en stund iallefall....

-

Tror at en evt. forumavgift bare er noe "tull" da det vil "skremme" vekk mange.

-

Ps. Alle har da rett til 25 dagers ferie hvert år ;P

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

QUOTE (Hoax @ 05/09/2004 : 11:51)
Min mening: Mulig vi vanlige dødelige forumbrukere ikke har noe med det å gjøre, men det hadde vært greit å vite at advarsel har blitt utdelt hvis det er tråder som er og blir bare tull av.

Man leser sjelden i aviser og slikt, navnet på folk som har blitt dømt til ett eller annet. Det er greit av oss moderatorer å ikke sladre for mye om hvem som får advarsel og lignende, da det kan oppleves som ubehagelig for den brukeren det gjelder. Er det alvorlig, og mange har rapportert, er det greit å opplyse om at en eller annen har fått advarsel, evt. greit også hvis tråden er i ferd med å bli veldig off-topic eller en ren "krangle/drittkasting-tråd". Om navn på brukeren nevnes, vil da vurderes i hvert enkelt tilfelle.

Lenke til kommentar

QUOTE (INGaR @ 05/09/2004 : 09:54)
Men at man kunne betale 30 kr for at man f. eks fikk tilgang til "Off topic" synes jeg er en grei ide.

Vil berre si at eg synest det er ein dårleg ide, du vil berre ende opp med veldig mykje SPAM i resten av forumet.

Useriøse brukarar vil altid være eit problem uansett korleis du snur og vender på det, berre bruk rapporteringsknappen slik at admin/moderatorar kan ordne opp.

Lenke til kommentar

Afseth - Dette er ikke en avis og de som gjør noe galt bør straffes åpent nettopp for at det skal være ubehagelig å få kjeft for noe galt du har gjort. Når så andre ser at dette er jo ikke så lurt å drive med her, så da lar de det være.

Jeg begynner å lure på hvilken oppdragelse enkelte har fått...

Forresten, kjenner du denne igjenn?

"Jeg tror du skal roe ned litt nå. Slutter du ikke med dette tullet, eller useriøse babbelet, så får du en advarsel. Jeg følger med på deg og dine poster fra nå av...

Foresten så stenger jeg denne tråden da den bare skaper krangel og drittkasting."

Jeg må virkelig spørre hva F en advarsel om å få advarsel er fornoe, hverken i sport eller på veien når politiet stopper deg får du noe sånnt. Det er helt klart bare å gi en advarsel!

Endret av Hoax
Lenke til kommentar

QUOTE (Hoax @ 05/09/2004 : 16:05)
Afseth - Dette er ikke en avis og de som gjør noe galt bør straffes åpent nettopp for at det skal være ubehagelig å få kjeft for noe galt du har gjort. Når så andre ser at dette er jo ikke så lurt å drive med her, så da lar de det være.

Jeg begynner å lure på hvilken oppdragelse enkelte har fått...

Forresten, kjenner du denne igjenn?
"Jeg tror du skal roe ned litt nå. Slutter du ikke med dette tullet, eller useriøse babbelet, så får du en advarsel. Jeg følger med på deg og dine poster fra nå av...

Foresten så stenger jeg denne tråden da den bare skaper krangel og drittkasting."

Jeg må virkelig spørre hva F en advarsel om å få advarsel er fornoe, hverken i sport eller på veien når politiet stopper deg får du noe sånnt. Det er helt klart bare å gi en advarsel!

Det var ikke alvorlig nok til at vi ville skremme vekk brukeren ved å gi en advarsel. Du aner ikke hvor mange brukere som har fått advarsel for slike ting, som har tatt det så tung at de har slettet alle postene sine (de seriøse også) og forsvunnet fra forumet for all tid... fordi de hadde én useriøs post som de lagde i ett ubetenksomt øyeblikk.

Det er lov å være litt omtenksom, og å tenke før man gir en "ordentlig" advarsel. Som sagt... mange brukere tar 10% på advarselsgrafen ganske så tungt. De som får en slik advarsel (uten økning), er de som ikke har useriøse poster fra før av. Vi vil jo helst ikke skremme de bort, og i 95% av tilfellene, får vi ikke flere useriøse poster fra de etter dette. Hadde vi gitt de advarselsøkning for små filleting, ville de mistet litt respekten for oss, og blitt så sinte at de hadde blåst i å oppføre seg seriøst. "Trusler" om å øke advarselsgrafen, er noe de aller aller fleste tar seriøst.

Uansett er dette verken en sportsarena eller en politistat... det er ett forum, der moderatorene faktisk er strengere enn i mange andre forum på grunn av mange unge brukere. Problemet med å være for strenge, er at vi skremmer bort de voksne brukerne, så vi må finne en mellomting.

Når det gjelder avis-eksempelet var det dårlig, enig i det. Men jeg gidder ikke å skrive i en post at en bruker har fått advarsel for småting. Det skaper bare rot og uhyggelig stemning. De fleste ville nok himlet med øynene når jeg for tiende gang i en post kom med "brukeren X har fått advarsel for brudd på retningslinjenes punkt nr. x". Større, mer seriøse ting, hender det vi nevner.

Skjønner? :-)

Lenke til kommentar

QUOTE (Hoax @ 05/09/2004 : 16:05)
Jeg tror du skal roe ned litt nå. Slutter du ikke med dette tullet, eller useriøse babbelet, så får du en advarsel. Jeg følger med på deg og dine poster fra nå av...

I rettsvesenet kalles det der en betinget dom. Praktiseres i hele verden, faktisk... Fin løsning det.

-KJ

Lenke til kommentar

QUOTE (Hoax @ 05/09/2004 : 17:32)
Hva med å innføre et "gult kort" som er 1. advarsel som bare er der uten å øke % på advarslene? Sånn at de vet at neste gang så begynner tellingen :hmm:

Det vi moderatorer etterspør, er en slags "notisblokk", der vi kan notere små overtramp på den aktuelle brukeren, slik at hvis brukeren gjør det igjen, kan vi se i notisblokken at det har skjedd før, og deretter gi advarsel. Vil fungere som ett slags "grønt" kort før man får gult (som igjen kan føre til rødt).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...