Skello Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Satt og stussa litt på kva dei demperane ein ofte kan se i rap vidoer fra USA heiter, sånne som gjør sånn at bilen hoppa og kjøra på 3 hjul osv. Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Hydrauliske dempere? (leif?) Lenke til kommentar
Skello Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 Godt mulig det ja, har du en ca "Pris" og? har en liten diskusjon på gang her. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Det er ulovlig i Norge. (Tror jeg) Lenke til kommentar
Skello Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 Akkurat det kom ikkje som ei bombe Men eg bare lurte på kva det heitte, kunne ikkje tenkt meg nokke sånt på bilen min når den tid kommer. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 High Jackers eller noe sånt mener jeg at jeg har hørt... Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 http://www.csupomona.edu/~av/howthingswork...%20American.htm Google it my friend Lenke til kommentar
Skello Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 Googla som en gud, men søkte vel litt feil ;( Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 De demperne heter det dere sa men de bilene heter noe annet. Å! Husker ikke hva de het Lenke til kommentar
bcorny Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 De demperne heter det dere sa men de bilene heter noe annet. Å! Husker ikke hva de het Lowrider? Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 De demperne heter det dere sa men de bilene heter noe annet. Å! Husker ikke hva de het Lowrider? JAH! Det var det det het! Takk! Lenke til kommentar
eab Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Bilene er lowridere, og de benytter seg av hydraulikk for å få bilen til å gjøre all slags krumspring. Med bagasjen fulle av batterier og pumper sendes det ut hydraulikkolje til de forskjellige hydrauliske stemplene som står ved hvert hjul. De trekker seg da raskt sammen eller strekker seg ut. Alt styres av knapper som føreren trykker på. high-jackers er noe annet, såvidt jeg vet er det dempere som reguleres, i høyderetningen, ved hjelp av luft Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 De demperne heter det dere sa men de bilene heter noe annet. Å! Husker ikke hva de het Lowrider? JAH! Det var det det het! Takk! Alt står i linken jeg la ved et par poster opp. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Tror ikke det er ulovlig i norge. Hydrauliske fjerer leveres jo som ekstrautstyr på dyre luksusbiler og kan ettermonteres på biler som f.eks porsche cayenne. I rap videoene bruker de noe som heter air-ride, det er ikke hydrauliske fjerer, men et helt nytt understell med kompressor og greier. Det kan du se når bilene "hopper" for da ser det omtrent ut som om understellet deler seg i to Tviler på at sistenevnte er særlig populær hos biltilsynet for å finne litt info kan du jo google etter: Lowrider og Air-ride Lenke til kommentar
eab Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Mange biler med air ride og skilter i norge. F.eks denne som blant annet har vært omtalt i amcar. Air ride er luftbelger som fylles med luft for å holde bilen opp fra veien, gir visstnok ekstremt myk gange over humpete vei. Men det er ikke air ride systemer som får biler til å hoppe, det er det hydraulikken som tar seg av Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Det er for øvrig noe som ikke er særlig nytt da. I Cheech&Chong filmene fra 70-tallet kjører de rundt i en gammel Cadillac som kan "hoppe" med støtdemperne. Bilen har så mye rosa langhåra plysj at Chong utbryter: "Daaaaaamn man, your car looks like a giant pussy or somethin" og Cheech svarer: "Thanks man, want a ride?" Endret 16. september 2004 av Bitex Lenke til kommentar
Even. Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Er det noen steder der de selger og monterer airide? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå