Gå til innhold

Valget mellom strømforsyninger

Anbefalte innlegg

takk for link syar. Hvis man ser på linken ser man at 2,8GHz Northwood trekker 10A fra 12v. Da har jeg ikke vanskelig for å tro at en Athlon 64-prosessore og hovedkort kan trekke 12A. Inntil jeg ser noen annen dokumentasjon fra AMD sin side, holder jeg ved mitt.

Uansett handler det om å anbefale en stabil PSU til trådstarter, og da er det ikke vits i å lire på spesifikasjonene bare fordi 12A@12v er et uklart emne...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjør noe research .

Kan ikke se noe hw i profilen din..

I'm out

Jeg datt litt av her med alle disse påstandene om Ampere :p

Men, var denne ment til meg? ;)

Den hardwaren jeg har nå er 2år gammel, så den teller neppe :whistle:

Jeg har bare lyst til å gjøre grundig research om alle komponenter før jeg kjøper en PC.

Jeg visste ikke hvor viktig en PSU egentlig er (slik som med mange andre), og derfor vil jeg prøve å finne den rette.

Det er heller ingen som har svart på spørsmålet mitt om den Thermaltake-PSU'en kommer til å gjøre jobben bra eller dårlig.

Grunnen til at jeg er så "opphengt" i akkurat den, er fordi at jeg som sagt har lest mye bra om den, pluss at den er på lager hos Netshop og vil derfor spare meg for noen hundre kroner i frakt :)

Uansett, tusen takk for de svar jeg allerede har fått!

Endret av Naits
Lenke til kommentar

syar2003: www.sandphile.org

P4C 2800MHz MAXIMUM power:

~85 W (2.8 GHz 0.13 µm µPGA478 @ 1.525 V)

Typical power:

68.4 W (2.8 GHz 0.13 µm µPGA478 @ 1.525 V)

AMD A64 0.13µ MAXIMUM power:

2.0 GHz Athlon 64: 89.0 W @ 1.50 V

2.2 GHz Athlon 64: 89.0 W @ 1.50 V

2.4 GHz Athlon 64: 89.0 W @ 1.50 V

Får vi vite hvordan du har målt at hovedkortet ditt + CPU bruker 12 ampere? Om din konklusjon er basert på at en generic PSU med oppgitt 12A 12V ikke ville drive maskinen din, så er det alt annet enn saklige fakta.

Lenke til kommentar

Vet at 89w er cpu-max forbruk ved default speed og volt på 1.5 .

Det er tross alt noen som overklokker og skrur opp vcore .

Hovedkortet jeg har drives fra psu'ens +12v dvs. spenninger til chipsett osv. reguleres av hovedkortet voltage regulatorer til andre spenninger .

Og at hk benytter 40w max eller mer er ikke unaturlig.Det spørs på

hvor mye ting som er integrert på det .

Legger man sammen dette får man 129w . (mere med overklokket ) .

Det tross alt en god del folk som ikke får postet dette hk med cpu og annen hw montert grunnet for svak PSU , og det er fakta .

Du kan bare besøke MSI user forumet så finner du ørten poster om dette emnet .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Har bestilt meg en Aspire 520W akkurat nu.

Kan si hvordan den funker i mårra, henter den på Mamoz i Trheim.

Min gamle 300W sliter med å gi strøm til det overklokka systemet mitt, tror ikke det blir populært å sette inn 2 harddisker til på den strømforsyninga :)

Lenke til kommentar

Nå skal jeg ikke komme og si at en Psu av god kvalitet er tull og fjas, men det kan til tider virke som om ting tar helt av her.

Jeg har et Amd64 oppsett, og dette kjører helt fint og stabilt med en 300W standard PSU fra Suntek. Da har jeg koblet på 1 dvd-rom, 2 dvd brennere, 2 HDD og R9800pro. Spenningene er helt OK, og som sagt ingen problem i det hele.

Dette er i tillegg en av de mest støysvake PSU jeg har vært borti.

Har nå byttet til en NorthQ 400W, da jeg etter å ha lest testen regnet med å kunne begrense støyen enda litt mer. Denne holder også helt fint, men bråker mer enn hva jeg trodde den skulle gjøre. Nesten ingen forskjell på denne og Suntek'en.

Har hatt en 420W PSU fra Thermaltake også. Denne hadde svært ustabil spenning, bråkte fælt (enda den var oppgitt til max. 21db) og tok etter et par mnd. fyr. Aldri mer skal jeg bruke en slik :p

Lenke til kommentar
Har hatt en 420W PSU fra Thermaltake også. Denne hadde svært ustabil spenning, bråkte fælt (enda den var oppgitt til max. 21db) og tok etter et par mnd. fyr. Aldri mer skal jeg bruke en slik  :p

Hørtes ut som en defekt vare da ;)

Skulle mene det ja :p Den ble levert inn til Netshop, som jeg kjøpte den av, og byttet til annen vare :D

Lenke til kommentar

Nå kan jeg fortelle litt :)

Det rent praktiske har overklokking.no skrevet om, så jeg kan fortelle om MINE erfaringer:

Spenningene er fine og konstante.

+12v = 12.1

+5v = 5.08

+3,3v = 3,31

Dette er under LOAD, følgene konfig:

P4 2,6 @ 3,2

3 Harddisker

2 Optiske enheter

1024 mb ram

9700 PRO

2 PCI-kort

Alt i alt bra sånn sett.

Den er ikke like stille som min gamle HEC 300W, men den var igjen stillere enn FS sine med 120mm vifte. Faktum at det er 3 vifter sier vel litt. Lyset plager meg faktisk litt, det lyser opp rommet ganske heftig når det er mørkt og jeg skal sove. Satte TV-en taktisk slik at det ikke skal lyse SÅ mye.

Alt i alt, mye for pengene. Burde gått an å slå av det.

skal ut, skriver mer og svarer gjerne på spm senere i dag

Lenke til kommentar

Ingenting negativt bortsett fra det irriterende blå lyset det kommer ut av den :)

På maks viftehastighet er den VELDIG bråkete, men på minimum er det akseptabelt. NorthQ er sikkert stillere, men den hadde for få ampere på +12v for mitt behov. Med 3 vifter senker Aspire 520W temperaturen i kabinettet med en ekstra grad også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...