Gå til innhold

Er vi skapt til å røyke?

Delvis

Anbefalte innlegg

Har du først fått smaken på røyk blir du aldri kvitt det.

I gamle dager røykte alle, og få tok skade av det. Det er tydeligvis ikke der årsaken til så mye kreft o.l. ligger.

Den legendariske pelsjegeren og forfatteren Helge Ingstad var overbevist om at moderat røyking var ideelt for helsa. Han røykte hele livet men ble som kjent over 100 år gammel.

Kjenner til flere eksempler på røykende og drikkende folk som er blitt gamle.

Har holdt meg i snart 2 år nå, men vurderer nå å begynne igjen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skapt til å røyke? Selvfølgelig er vi ikke det :ermm:

Røyking er bare dumt og idiotisk.

De som røyker får bare holde på. Ikke mitt problem at lungene deres fylles med ekkel dritt, at de går rundt med vond røykhoste og at de får hjerteproblemer før de er fylt 40.

Det er ikke mitt problem. Jeg er røykfri og lykkelig. Jeg har aldri hatt en eneste røyk mellom leppene, og kommer heller aldri til å ha det.

Røyk er djevelens verk.

Men for all del, dere som liker det, kos dere. :yes:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Ikke mitt problem at lungene deres fylles med ekkel dritt, at de går rundt med vond røykhoste og at de får hjerteproblemer før de er fylt 40.Det er ikke mitt problem.

Saken er at det er ditt problem, mitt problem og alle andre som betaler skatt sitt problem. Jo dummere ting folk gjør med kroppene sine, jo dyrere blir det for oss alle - det er vi som betaler for å lappe de sammen. Når folk vel vitende gjør ting som rammer andre, blir jeg irritert. Og ærlig talt; man er bra tulling hvis man frivillig går tilbake til røyken etter to røykfrie år.

Lenke til kommentar

I gamle dager røykte alle, og få tok skade av det. Det er tydeligvis ikke der årsaken til så mye kreft o.l. ligger.

Den legendariske pelsjegeren og forfatteren Helge Ingstad var overbevist om at moderat røyking var ideelt for helsa. Han røykte hele livet men ble som kjent over 100 år gammel.

Vil bare sitere posten din og hinte til at den gjennomsnittlige levealderen har økt gjennom årene..

Kan en redusering av røyking være årsaken til dette montro? sammen med mere medisiner såklart..

:hmm: hm.

Lenke til kommentar

når du først har slutta og røyke så skal du:

-"aldri" tvile på hvorfor du slutta, husk det!

-de som røyker og snakker med deg og du sier du en gang var en røker og nå er blitt en "ikke røyker" , selv om de frister/mobber deg O.L til å ta en røyk så skal du alltid huske på at de egentlig er missunelig på deg, ikke glem det.

-kommer røyk suget så er varer det maks i 10 min så går det over igjen.

og husk røksuget er kunn lagd for å "lure" deg/oss tilbake til driten en gang til. en evig varende felle helt til vi ligger "kald 5 m ned i bakken som 55-60 åring pga av lunge kreft.

hilsen en som røka ca 20 om dagen i 12 år.

Jeg er endelig "ikke røker" og det er utrolig alright!

Sier det igjen

"TVIL ALDRI PÅ HVORFOR DU SLUTTA OG RØYKE"

Lenke til kommentar

Det syns jeg så absolutt ikke du skal!

Det er veldig liten vits i å sutte på en ting som det kommer røyk ut av som skader lungene! Du skader mennesker rundt deg som ikke røyker. Du taper masse penger som du heller kunne brukt på MYE mer fornuftige ting!

MEN det er greit å ta seg noen røyk om man er på byen en helg og slikt. En cigar på store dager osv.

Så hvis du har klart å ikke røyke i 2 år så ser jeg ingen vits i å begynne igjen.

Det er flere negative sider enn positive!

Lenke til kommentar

Det syns jeg absolutt du skal hvis du føler at det vil berike livet ditt. Personlig beriker jeg livet mitt med en cigar og litt whiskey på verandaen iblant. En Camel i festlig lag er heller ikke å forakte, men jeg gidder ikke gjøre røyken til en vane. Det holder med et par ganger i måneden, noe jeg antar at er særdeles lite helseskadelig. Ulempen er kanskje at røyking blir mindre og mindre stuerent. Man får jo ikke engang ta en røyk i baren lenger. Så det kan hende at du som røyker vil slite litt i fremtiden. Men man slåss jo for det man tror på! :w00t:

Lenke til kommentar

Folk fikk like mye "røyke-problemer" (kreft, hjertesykdommer osv.) før som nå, men nå vet vi at det kommer av røyking. Dødsfallene som før i tiden var foråsaket av røyking ble forklart på en annen måte...

Lenke til kommentar

Kreft og hjerteinnfarkt var ikke så utbredt før. Mens nesten alle røkte før.

Det er sykdommer som har økt kraftig i nyere tid, mye på grunn av dårlig kosthold og radioaktivitet fra havet. (sjømat bør man være forsiktig med).

Dette skulle bevise nok tror jeg :shrug:

Lenke til kommentar
Kreft og hjerteinnfarkt var ikke så utbredt før. Mens nesten alle røkte før.

Det er sykdommer som har økt kraftig i nyere tid, mye på grunn av dårlig kosthold og radioaktivitet fra havet. (sjømat bør man være forsiktig med).

Dette skulle bevise nok tror jeg :shrug:

Typisk det mange røykere lurer seg selv til å tro, for å rettferdiggjøre røykingen sin. Som mange andre her sier... levealderen har økt kraftig, blant annet fordi færre røyker. Andre grunner er så klart flere medisiner og økt kunnskap innen legevitenskapen, men røyking er jo bevist å drepe. Halvparten som røyker, dør på grunn av det. Og det er faktisk bevist.

Lenke til kommentar

Jeg røyka i 13 år før jeg ga meg (skulle bli far for første gang), og har nå vært helt røykfri i 3 år 23 sept. Fortsatt så går det ikke en uke uten at jeg savner røyken :ermm:

Jeg synes da det er litt deprimerende å tenke på min gode (nå døde) bestefar som røyka fra han var 11 til han var 87 og var sprek som en hest hele livet.

Kanskje det kunne ha funka for meg og?

Det eneste som holder meg igjen er signal effekten jeg ville gitt de to døtrene mine + at jeg er førskolelærer og synes at røyking bør holdes laaaaangt ute av syne for barnehageunger.

Jeg synes der er ufattelig merkelig at det ikke er mulig å framstille noe som lukter, smaker, og virker som sigaretter uten at det gir alle de negative helse effektene :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...