rudolfrock Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 hei, jeg fikk mitt nye skjermkort i dag. og var så glad, men så fant jeg ut at det faktisk ikke funker. Jeg har prøvd alt, installere drivere som var med cd'en, laste ned nye fra nettet, både fra ati.com og hercules.com, men ingenting virker. Jeg har avinstallert alle gamle drivere, men likevel får jeg error. Den sier bare at det skjedde en feil, sier ikke noe om hva som gikk galt eller noe som helst. Så sitter jeg her da med 60hz på skjermen og 2000 spenn oppbrukt på ikke en drit. er det noen som har peil på hva som kan være feil, og hva som gjør at jeg får denne feilen? Lenke til kommentar
Rascal Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 avinstallerte du gamle drivere før eller etter du installerte kortet? har du prøvd å sette skjermkortdriver til "standard vga skjermkort" , slette / avinstallere alle andre drivere - programmer til skjermkort og passet på at det er ingen programmer som starter opp med windows som har med det gamle kortet å gjøre. Så rebooter du og da burde kortet bli gjenkjent og du kan installere riktige drivere. Sjekk også om du kan installere/ velge riktig skjerm. Lenke til kommentar
rudolfrock Skrevet 7. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2002 hvordan setter jeg kortet på standard vga driver før jeg installerer det? jeg har lett etter det men har ikke funnet noe om det... Lenke til kommentar
Danny Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 du skulle ha venta på gf4ti4200,ati kortet er det mest ræva jeg har vært borti. Lenke til kommentar
Radar1 Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Hei Danny-boy Du må være av den sympatiske typen ? Kan du ikke ofre litt tekst på løsning istedenfor å slenge "ræva" di ! Angående ATI-kortet kan du til å begynne med innstallere det gamle du hadde/eller et annet kort. Dette kan du så sette i windows til standard vga (altså med drivere som følger med windowsen din. Det beste er kanskje om du kan prøve kortet i ei anna maskin. Radar1 [ Denne Melding var redigert av: Radar1 på 2002-05-07 14:37 ] Lenke til kommentar
rudolfrock Skrevet 7. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2002 Jeg formaterte hdd'en og la in w2k istedet og nå funker alt helt glatt. Winxp har visst litt å gå på når det gjelds drivere.. eller kanskje Ati/Hercules har det. nå er i alle fall helt fint. Fikk 6182 i 3dmark2001 nettopp, men skal klare å få høyere enn det :smile: Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Quote: Den 2002-05-07 14:06, Danny skrev:du skulle ha venta på gf4ti4200,ati kortet er det mest ræva jeg har vært borti. Er vel ikke så mange her som er så voldsomt interisert i hva ræva di har vært borti... Lenke til kommentar
Anders20 Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Quote: Den 2002-05-08 00:00, rudolfrock skrev:Jeg formaterte hdd'en og la in w2k istedet og nå funker alt helt glatt.Winxp har visst litt å gå på når det gjelds drivere.. eller kanskje Ati/Hercules har det.nå er i alle fall helt fint.Fikk 6182 i 3dmark2001 nettopp, men skal klare å få høyere enn det :smile: Har ikke noe problemer med mitt ATI kort I Win XP. Kjører de nyeste beta driverne, men alle de andre jeg har testet fungerte glatt! Men fint at du fikk det til i win2k da=) Lenke til kommentar
dj_pure Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Har bare gode erfaringer med ati-kortet jeg også. Arbeider en del med 3dstudio max r3, og har enda ikke fått kræsj. Spiller bare nhl2002, så jeg har ikke testet det noe særlig på spill. Har tenkt å kjøpe tv tuner kortet fra ati. er det noen som har erfaringer fra det? Eventuelt capturcard? kjører maskin med win2k pro 512 mb ram abit kt7a amd athlon socet a 1300 mhz sound blaster audigy. Er ikke interessert i rompa di danny Lenke til kommentar
Danny Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 ***** morra knullere hele gjengen,jeg skriver ikke at ræva mi har vært borti den men at det er det mest bedritne dritt kortet jeg har hatt!!!!!!!!!lær dere norsk! dritt spill som cs og andre opengl spill hakker som det og hver gang windows starter er bildet helt til høyre slik at jeg må stille skjermen hver gang,hadde jeg vært rik hadde jeg pælma det i søpla og kjøpt gf4ti4600 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Quote: Den 2002-05-08 13:31, Danny skrev:***** morra knullere hele gjengen,jeg skriver ikke at ræva mi har vært borti den men at det er det mest bedritne dritt kortet jeg har hatt!!!!!!!!!lær dere norsk!dritt spill som cs og andre opengl spill hakker som det og hver gang windows starter er bildet helt til høyre slik at jeg må stille skjermen hver gang,hadde jeg vært rik hadde jeg pælma det i søpla og kjøpt gf4ti4600 østlendinger....... Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Quote: Den 2002-05-08 13:31, Danny skrev:***** morra knullere hele gjengen,jeg skriver ikke at ræva mi har vært borti den men at det er det mest bedritne dritt kortet jeg har hatt!!!!!!!!!lær dere norsk!dritt spill som cs og andre opengl spill hakker som det og hver gang windows starter er bildet helt til høyre slik at jeg må stille skjermen hver gang,hadde jeg vært rik hadde jeg pælma det i søpla og kjøpt gf4ti4600 :lol: Vart sint no ja.....! Lær dere norsk? morra knullere? Er det norsk da? Og etter punktum begynner ny setning med stor bokstav. CS (store bokstaver/forkortelse) er verdens mest spilte spill i sin sjanger, så å kalle det "dritt spill" (som forøverig burde vært drittspill) er vel å tøye det litt langt.... "hakker som det"..som hva da? Noen kommafeil der også, så da kan vi kanskje ta et norsk-kurs sammen da? Men fra spøk til revolver, har du sjekket hvilke drivere du har? Kan jo være noe der..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå