gizmo45 Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Hei, Jeg har en form som submittes "onchange" fra en select-box. Det jeg gjerne vil er at det valget brukeren valgte i select-boxen blir stående som "selected" etter skjemaet er sendt. Altså et script som setter selected til den optionen brukeren valgte... Er det mulig? Takker for svar... Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 hvordan sender du informasjonen fra onchange (hørte vi snakk om et kode-eksempel her?) Lenke til kommentar
gizmo45 Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 (endret) hvordan sender du informasjonen fra onchange (hørte vi snakk om et kode-eksempel her?) Altså, <form id="formCategory" action="" method="post"> <p> <strong>Velg kategori:</strong> <select class="imgcat" name="cat_id" onchange="Javascript:document.getElementById('formCategory').submit()"> <option value="1">Valg 1</option> <option value="2">Valg 2</option> </select> </p> </form> Så, når formen er sendt skal det valget brukeren valgte, bli stående som "selected". Skjønner? Endret 5. september 2004 av gizmo45 Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 ...nei ikke helt :S Når du sender formen, så forsvinner brukeren til en ny side? Hvor skal brukeren komme tilbake til formen igjen? Hvor lagres informasjonen om hvilket alternativ brukeren har valgt? Skjønner ikke helt, men få meg til å forstå og jeg skal hjelpe så godt jeg kan Lenke til kommentar
gizmo45 Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 ...nei ikke helt :S Når du sender formen, så forsvinner brukeren til en ny side? Hvor skal brukeren komme tilbake til formen igjen? Hvor lagres informasjonen om hvilket alternativ brukeren har valgt? Skjønner ikke helt, men få meg til å forstå og jeg skal hjelpe så godt jeg kan Nei, brukeren sendes ikke til en ny side - gjeldende side oppdateres bare i henhold til et PHP-script som mottar form-dataene. Tenk deg en select-box øverst på en side, når du velger noe i denne, endres innholdet under select-box'en (men på samme side). Det ønskelige er da at det valget blir stående i select-boxen - også etter formen er sendt. For at brukeren lettere skal se hva han ser på Tror ikke jeg kan forklare det noe bedre jeg, mulig det ikke er mulig. Lenke til kommentar
gizmo45 Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Nevermind, fikk det til nå Men måtte fikse det i PHP-scriptet, som outputter <option>'ene i select-boxen Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 alt går i php vettu (var derfor jeg lurte så mye - kunne ikke forstå at du mente dette burde løses i javascript) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå