kdog Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Ja, topic sier vel det meste. Det står mellom disse to ultraportable: Asus S5609 med PM eller CM prosessor quad studenttilbud Eller FSC LifeBook s6120 eksempel, PCutstyr Jeg har lest tester og erfaringer om begge, men trenger argumenter for de ulike. Lifebook'en synes jeg ser mer ekslusiv ut, men veier 400g mer, og er litt høyere. Den har innebygget optisk enhet, som kan byttes ut med ekstra batteri (!) litt større skjerm, med utrolig lite kant rundt. BT har den også, men jeg vet ikke hva jeg skal med det. Asus'en er mindre, med ekstern optisk enhet. er ikke sikker på om det er pluss eller minus.. 12" skjerm, mot Lifebook'ens 13,3". bruksområdet er Office, surf, visual basic og pynt på forelesning :-) på forhånd takk for innspill ! Lenke til kommentar
knut Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Jeg har ikke tastet så mye på Fujitsu-Siemens maskinen, men synes at Asusen virker mer solid enn Fujtisu-Siemens maskinen. Fujitsu-siemens har også svak batterilevetid, mens Asus maskinen leveres med to batterier (ett som holder mellom 4 og 5 timer, og ett som holder rundt 2 timer) Fujitsu-siemens har et litt bedre tastatur, større skjerm, bluetooth og innebygd optisk drev. Det er noen som setter pris på en maskin som er lettere enn 1.7 kg og da er Asusen et godt valg. Det som er litt dårlig på Asus maskinen er tastaturet, mangler bluetooth og IR. Asusen har til gjengjeld en meget god bundle med to batterier, en veske, en taske (tynn veskelignende maskin som bare går rundt maskinen), trådløs optisk mus, 64 MB minnepenn. Personlig virker det som at Asus maskinen er mer solid enn Fujitsu-Siemens maskinen. 13,3 og 12,1 er ikke så stor forskjell, hvertfall ikke når oppløsningen er den samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå