Gå til innhold

Stenging av hva er DMA posten


Anbefalte innlegg

Stakar, gutten hadde ikke peiling på hva DMA betydde, og det eneste han visste var at det hadde noe med data å gjøre, også ble posten stengt fordi moderatoren mener at den passer best under HD/lagring...

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...m=25&replies=11

 

Hvis jeg er i et medisink forum og f.eks. spør hva er laricus mofitus også kommer en å sier at nei, dette skulle vært postet under "hjertet forumet"... eller kanskje hjernesykdommer forumet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er enig med deg, Unwill. Hvis man ikke vet hva DMA er, kan det være vanskelig å plassere det i riktig kategori. Jeg synes man skal la tvilen komme Divxdude tilgode. Men når det er sagt, så fikk han vel svar på spørsmålet sitt før tråden ble stengt, og da er vel alle fornøyde?

 

Magnus

Lenke til kommentar

At det går an å være så stivbente da??

 

Jeg trodde vitterlig at d´herrer moderatorer var istand til å skille klinten fra hveten?

Fyren satte jo frem et for ham relevant spørsmål, men var tydeligvis usikker på kategorien?

 

Men var det dermed nødvendig å være så "brutal"?

Bare som et eksempel.

 

At man generelt skjerper kontrollen på innleggene skal jeg være den første til å bifalle, for det er faktisk en god del ting å ta tak i!

Eksempelvis: "Pissprat" om snøscootere og "høl" i Pentagon bør vi etter min mening være forskånet for, hva i himmelen´s navn har dette med datarelaterte ting å gjøre?

Forklar det, den som kan.

 

Jeg har forlengst forstått at langt de fleste her inne er betydelig yngre enn meg, men skal de dermed "slippes løs" med alskens bullshit a´la eksemplene ovenfor? Nei!! Det mener i allefall jeg!

 

Hvorfor ikke gi disse en link til ICQ eller MIRC?

Der kan de jo si hva de vil, til hverandre.

 

Heldigvis finnes det en rekke seriøse mennesker her, med kunnskaper og viten som tidvis "blåser hue" av en gammal (og ung?) stakkar, men ærevære dem for det! Jeg respekterer i allefall disse for deres kunnskaper. Og håper samtidig at jeg for min del har bidratt med ett og annet fornuftig, i mine egne innlegg?

 

Og i anstendighetens navn; De som i sin uvitenhet tør å stille fornuftige spørsmål om ting de ikke har greie på, skal vel ikke av den grunn "knuses"?

 

Se heller hit:

Tråder/kategorier som "søppel" vil jeg foreslå sløyfet, hva i svarte er ideen med f.eks. "siste ordet"? Ren og skjær svada! Ingenting annet.

 

Moderatorer: Tenk litt før dere "skyter". En mer veloverveid holdning til smått og stort vil vel gavne både "medlemmer" og forum?

 

Jeg vil tro at oppgaven slett ikke er enkel, men har man først påtatt seg et ansvar, så bør man i allefall prøve å gjøre sitt beste!

 

Det er overklokking.no absolutt verdt!

Lenke til kommentar

Quote:


Se heller hit:

Tråder/kategorier som "søppel" vil jeg foreslå sløyfet, hva i svarte er ideen med f.eks. "siste ordet"? Ren og skjær svada! Ingenting annet.


Moderatorer: Tenk litt før dere "skyter". En mer veloverveid holdning til smått og stort vil vel gavne både "medlemmer" og forum?


Jeg vil tro at oppgaven slett ikke er enkel, men har man først påtatt seg et ansvar, så bør man i allefall prøve å gjøre sitt beste!



 

Først for jeg si, har man hørt ordet DMA, så vet men gjerne at den er i forindelse med hd. Men greit skal ikke krangle på det. Se f.eks på siste meldinger på divxdude, hvor mange er på feil plass?

 

Siste ordet ligger i off topic - søpple, akkurat der den skal være. Skjønner ikke alt peset rundt denne tråden. Liker du den ikke, ikke se dit heller..

 

Vi gjør så godt vi kan..

Lenke til kommentar

Synes at moderatorene ikke er strenge nok jeg.

 

Skulle gjerne sett mer *midlertidig* banning av folk og sperring / sletting av poster.

 

AA hevde at moderatorene er *maktsyke* fordi de tar en beslutning er typisk "vaepna rev'lusjon" innstilling - uten regler, _og_ haandheving av dem, fungerer _som regel_ gruppe-interaksjoner daarligere enn _med_ regler.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-07 00:48, Skrue skrev:

Eksempelvis: "Pissprat" om snøscootere og "høl" i Pentagon bør vi etter min mening være forskånet for, hva i himmelen´s navn har dette med datarelaterte ting å gjøre?

Forklar det, den som kan.



 

Ok, her kommer forklaringen:

*Det har ingenting med data aa gjoere.

*Det ble posten under "Politikk".

*Grunnen til at det er kategorier paa HW.no vil jeg anta er for at folk skal kunne se hva emnet gjelder, og vurdere om de vil se naermere paa postene under emnet, eller ignorere det. Samme gjelder for kategorien "Soeppel" f.eks.

 

*Brum brum.

 

//edit: grammar

 

_________________

-----BEGIN NSA SIGNATURE-----

Version: Carnivore 2.1 (Build 239)

 

We haven't read your mail. Honest. Trust us.

-----END NSA SIGNATURE-----

 

[ Denne Melding var redigert av: drdoogie på 2002-05-07 05:20 ]

Lenke til kommentar

hmmm... det ser ut til at moderatorene må lære seg å lese kun første post når de vurderer om det er feilplassering, og ikke se på hvilket tema tråden har ledet til :wink:

 

Jeg er helt enig i at man skal gå hardt ut mot feilposting, men denne var tynn.

Lenke til kommentar

Quote:


Xell skrev (2002-05-07 08:41):

hmmm... det ser ut til at moderatorene må lære seg å lese kun første post når de vurderer om det er feilplassering, og ikke se på hvilket tema tråden har ledet til :wink:


Jeg er helt enig i at man skal gå hardt ut mot feilposting, men denne var tynn.


 

Beklager alle sammen. Skulle nok ikke vært stengt så fort denne.

Jeg har derfor åpnet den igjen.

 

Må likevel si at det er utrolig hvor mye man klarer å diskutere moderatorenes oppførsel. Det hele startet jo med at noen ba oss "ta tak i" oppførsel og orden i forumet, og når vi så gjør et forsøk på dette ender det i stor ståhei. Finnes jo en del tråder om moderatorene nå (et lite utvalg):

- Triggerhappy moderator?

- Stengt tråd !

- Ang stengning av post

- Stenging av hva er DMA posten

- Fra kaos til orden...(forhåpentligvis)

 

Altså, utrolig hvor engasjert alle blir når moderatorene trår feil. At andre brukere kaster dritt, poster i feil kategorier etc. er ikke så engasjerende.

 

Det vil selvsagt alltid være sånn, men at det skulle være så tydelig var jeg ikke klar over.

 

Uansett gjør vi dette i håp om å få et enda bedre forum. Til alles beste med andre ord.

 

Så får dere unnskylde oss om vi trår litt feil på vegen.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-07 10:49, amund skrev:


Må likevel si at det er utrolig hvor mye man klarer å diskutere moderatorenes oppførsel. Det hele startet jo med at noen ba oss "ta tak i" oppførsel og orden i forumet, og når vi så gjør et forsøk på dette ender det i stor ståhei. Finnes jo en del tråder om moderatorene nå (et lite utvalg):

- Triggerhappy moderator?

- Stengt tråd !

- Ang stengning av post

- Stenging av hva er DMA posten

- Fra kaos til orden...(forhåpentligvis)


Altså, utrolig hvor engasjert alle blir når moderatorene trår feil. At andre brukere kaster dritt, poster i feil kategorier etc. er ikke så engasjerende.



 

Ikke for å kverulere, men siden posten min er nevnt her vil jeg bare presisere:

 

Tråden min er ingen tråd om moderatorene i seg selv (eller jobben de gjør).

 

 

At andre brukere kaster dritt, poster i feil kategorier etc. er ikke så engasjerende.

 

Vel, det er akkurat det jeg tar opp mest i posten min.

 

Ellers er jeg skjønt enig i at kritikken av moderatorene går over en lav sko for tiden.

Lenke til kommentar

Hihi...ble vist skikkelig oppstyr av alle de stengte postene.

Vel, jeg syns det er en meget bra lærepenge for de som poster feil.

 

Så er det en diskusjon i seg selv om hvorfor tråden ble stengt, men det kan man da løse ved å skrive en kort beskjed hvorfor.

 

Syns dere gjør en topp jobb moderatorer.

Keep up the goog work.

Lenke til kommentar

Men **** da!! når det kommer såååå mange feilpostinger eller usakelige unødvendig poster, så må det jo bare skje at noen poster blir stengt feilakitg! Ikek kritiser moderatorene for dette.. kritiser brukerne.. hvis ferre fgilposter og slikt så blir det mindere jobb for moderatorene, og ferre poster blir feilaktig stengt. Modferatorene gjør en god jobb etter min mening. Det er bare en del brukere som syter og klager på noe som egentlig ikke er å klage på. Det er i hvertfall min mening!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...