PLouder Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Jeg trenger litt hjelp... Jeg prøver og innstallere windows xp på en: _____________________________________________ 600MhZ Athlon K7 (første modellen) | 1x 64MB SDram PC133 | 1x Quantum Sirocco 1700a HDD | Matrox MGI Mystique 220 + Voodo 2 Accelerator| Asus K7V hovedkort 133 AGP-Pro | ---------------------------------------------- Jeg booter fra cden og kommer inn i loadingen av installerings programmet..... Etter at alle srivere er loadet og før det kommer noe installeringstext opp så får jeg feilmeldingen: STOP: C0000221 unknown Hard Error SystemRootSystem32ntdll.dll Noen som kan hjelpe meg med hva denne feilmeldingen skyldes og hva kan jeg gjøre for å forebyggereparere dette På¨forhånd thx.. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Noe feil med cden kanskje? å bruke XP på en pc med 64mb ram må du ha lite vett i hue. Lenke til kommentar
Viva Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Prøv og kjøpe minne fra http://www.megabyte.no , så prøver du igjen Lenke til kommentar
PLouder Skrevet 6. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2002 Jeg har masse minne i min PC her dah... 450MB kan vel fordele litt Men tviler på at ram er feilen det er minimumskrav på 64MB og det burde holde "har kjørt med det før" Noen andre Forslag Lenke til kommentar
kindings Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Det virker som en vanlig NT-feil. Har du en ATA133 kontroller som trenger egne drivere? Disse kontrollerene går under SCSI enheter, så du må trykke på F8(eller noe slikt) helt i begynnelsen av installasjonen(det står en beskjed nederst i vinduet). Husk å ha driveren(e) på floppy. Det kan sef være noe helt annet, t.o.m feil på cd eller lignende. Lenke til kommentar
knut Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Dette kan nok også sannsynligvis ordnes ved å oppdatere biosen på hovedkortet, og da muligens skjermkortet hvis det er mulig. F.eks msi sine eldre hovedkort har hatt noen feil i biosen som har gjort det umulig å legge inn winxp uten å oppdatere den. Lenke til kommentar
SNEBoP Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 nesten 100% sikker på at det er konflikt mellom din pc133 ram brikke og VIA KT133A chip settet... skift ut 133 brikken med en pc100 brikke, fullfør installasjoene... løkka t Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Quote: On 2002-05-07 00:30, bludern skrev:F.eks msi sine eldre hovedkort har hatt noen feil i biosen som har gjort det umulig å legge inn winxp uten å oppdatere den. Dette kan prøves, har hørt det samme. Var for noen dager siden en som måtte flashe bios for å få lagt inn win xP: Lenke til kommentar
pine Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Jeg måtte plugge ut SB Live for å klare det, så jeg vil godt tro at det kan hjelpe. Lenke til kommentar
house Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 muligens tenke på å KJØPE det ? ikke laste det ned ? mange "bugs" i warez versjonene, spess de som activision er fucka med Housey Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Du kan teste med å disable ACPI i biosen, funket for meg. Hadde et satans liv med omtrent det samme som deg. Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Eller du kan la være å installere xp!! Lenke til kommentar
Sykebil Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 min virker helt fint den eller fint og fint det er tross alt Windows vi snakker om Lenke til kommentar
PLouder Skrevet 7. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2002 Oki :smile:... Tusen takk for alle de fine svarene... Jeg skal prøve ram teorien først... THX Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Hei! Jeg har en brent XP cd (FULL eller OEM vet jeg ikke) Men det virke som om det var et OEM, men det skulle være FULL. Jeg måtte installere ett annet windows først og så kjøre XP cd'n fra CD Rom'n i windows, dette funket utmerket.. Nå sitter jeg på WinXP (Før Win98) og dette er forskjelden som på Min PII-400Mhz og en XP1800+ som jeg skal kjøpe meg til Konfirmasjonen (12 Mai) :wink:, gleder meg så sinnsykt.. Sjekk Signatur, den sier no3 om maskinen min Lenke til kommentar
akE Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Installer du WinXP fortjener du og brenne > Lenke til kommentar
tZar Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Quote: On 2002-05-07 15:32, house skrev:muligens tenke på å KJØPE det ? ikke laste det ned ? mange "bugs" i warez versjonene, spess de som activision er fucka medHousey Er det noe jeg har oversett her, men har personen sagt at han ikke har kjøpt det, hvis ikke, så er vel dette en unødvendig kommentar selv om du kom med mulige løsninger. Det å antyde at folk bruker warez kan vi vel holde oss for gode til ? [ Denne Melding var redigert av: tZar på 2002-05-07 19:23 ] Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Quote: On 2002-05-07 10:46, SNEBoP skrev:nesten 100% sikker på at det er konflikt mellom din pc133 ram brikke og VIA KT133A chip settet... skift ut 133 brikken med en pc100 brikke, fullfør installasjoene... løkka t Skal ikke 133 brikkene vere bakover-kompatible da?? Lenke til kommentar
PLouder Skrevet 7. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2002 Jeg satte i en 128 PC133 rambrikke til. Fikk samme feilmeldingen. :sad: Maybe HDD konflikt eller BadSectors "blir glad for flere svar" :smile: Helt enig med tZar... Kanskje jeg er en ærlig person med 100% kjøpt WinXP CD... eller ikke... Men uansett så skal man ikke anta sånt.. :wink: Lenke til kommentar
kindings Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Og om personen ikke har kjøpt den, så gjør vel ikke det noe? Hvorfor kaste bort flere tusen kroner på noe som ikke fungerer? Jeg mener faktisk at det er riktig at folk prøver ut software før de kjøper det. Skulle ikke MS lage en slik 30dgrs prøveversjon av XP? Jeg anbefaler også folk til å vente med å kjøpe til SE kommer eller en versjon med SP1 ligger i hyllene. SP1 er gratis, men det er greit å slippe å laste det ned, for det blir sikkert ingen liten fiks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå