Theo343 Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Vet dette er gammelt gods, men skal sette opp et 32 bit system og har ikke fulgt med på en stund og trenger noen råtips. Preferanser: - helst gblan, s-ata, bra int. lyd m/surr, bra layout, dual bios, hmm ellers bare bra egenskaper? pls.. trenger noen forslag.. Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 (endret) ASUS A7N8X-E Deluxe kongekort! EDIT: Har ikke Dual BIOS da men... eller har den det...? Jeg orker ikke bøye meg ned å sjekke.. hehe.. Endret 4. september 2004 av MicrolaXx Lenke til kommentar
microne Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 ASUS A7N8X-E Deluxe kongekort! Yes knallkort! Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 jeg synest abit nf7-s v2.0 er det beste socket A. Har hatt a7n8x deluxe og men synest nf7-s v2.0 var en god del bedre på det meste. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Abit`en er kanskje bedre til å klokke med, men Asus`en tror jeg ikke har den dumme løsningen på floppy kabelen, som går over ram brikkene. Dessuten så har je måtte bestille ny ide kabel for å bruke cd-brenner\cd-rom siden kontaktene på hk`et er plassert litt langt nede. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 DFI LANparty NFII ULTRA Rev. B Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 Oki så Gigabyte og Albatron etc, har ikke noe spes bra løsninger på dette? Vil helst ha Nforce2 400 Ultra, som jeg tror er det beste chipsettet på Socket A for A-XP :-) Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 DFI LANparty NFII ULTRA Rev. B Skal du ikke overklokke og ikke er veldig erfaren med pc er det et håpløst kort. Det krever en del modifisering og spesialbios'er for å være nogn lunde stabilt. Skal du ha det 99% stabilt og stabile spenninger må du også gjøre et par voltmods. Ikke anbefalt til vanlige folk. Asus A7N8X eller Abit NF7-S er bra. Ikke har de GB-lan eller dual bios, men hva i granskauen skal man med de? Lenke til kommentar
microne Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Vil helst ha Nforce2 400 Ultra, som jeg tror er det beste chipsettet på Socket A for A-XP :-) Det er det beste Socket A chipsettet. Kjøper du et ASUS A7N8X-E Deluxe vil du neppe bli misfornøyd.... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 GBlan er praktisk siden jeg skal kjøre mye mot en filserver etterhvert. Men det er ikke et must. Jeg er forsåvidt ikke en vanlig bruker men det man måtte igjennom med det NFI kortet virket mer en jeg rett og slett gidder hehe. Dual bios er noe man meget sjelden trenger, men det kan være praktisk hvis uhellet først er ute. Dog har jeg aldri hatt relle behov for det pga. jumper resett etc. Men gjør det litt lettere hvis man vil eksperimentere litt og ikke ønsker å åpne kassa hver gang man presser for langt... sata er ønskelig da diskene ser ut til å bli billigere for dette en pata snart. Eneste dritten med sata er disse idiotiske kontaktene og stivheten i kablene. Kunne de ikke laget skikkelige kontakter som sitter? Hvordan er NF-S 2.0? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 Vil helst ha Nforce2 400 Ultra, som jeg tror er det beste chipsettet på Socket A for A-XP :-) Det er det beste Socket A chipsettet. Kjøper du et ASUS A7N8X-E Deluxe vil du neppe bli misfornøyd.... Jeg så en del på dette rundt juletider når jeg først vurderte å bygge, men måtte spare litt først. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Hvordan er NF-S 2.0? Abit NF7-S 2.0 mener du? Det er et kjemepbra kort. Tror nok du vil være mer en fornøyd om du kjøper et slikt. Det har sata og 10/100mbit LAN. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 har kjørt epox i mange år. Aldri hatt noen problemer som enkelt kunne løses. Abit er også OK. Men Asus... uff... asus.... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 (endret) Shit beklager, NF7-S 2.0, sånn er det når man er supertrøtt og ikke har kunne sikle på hardware på maaange måneder hehe. Flaut, men oki hehe. EpoX skal også være greit, men de hadde før litt lavere kvalitet. Men siste året har det endret seg mye. Men spørsmålet er jo om ikke alle Socket A kortene nå er så billige at det lønner seg å bruke 100,- på å kjøpe et toppkvalitets kort. Men har du et eksempel på et bra EpoX kort så er jeg interessert. Asus fikk seg en smell på de første A64 kortene sine pga. problemer med dårlige komponenter, men ellers utenom det skal det jo være kvalitetskort? Endret 4. september 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
Mads J. Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Vi er i alle fall enig at det finnes mange gode hovedkort til Socket A Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 (endret) Disse 2 er foreslått Abit NF7-S 2.0 ASUS A7N8X-E Deluxe Men vil gjerne ha flere forslag? Noen som har flere anbefalninger? Kom med de Endret 4. september 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Abit an-7 som jeg bruker er også bra til vanlig bruk og overklokking. Er nesten tilsvarende kort som NF7-S Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Disse 2 er foreslått Abit NF7-S 2.0 ASUS A7N8X-E Deluxe Men vil gjerne ha flere forslag? Noen som har flere anbefalninger? Kom med de hmm.. trur Asus har Passiv kjøling, Abit har Aktiv kjøling av northbridige. sånn med tanke på støy. Kanskje ikke så intressangt Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Asus A7xxx Abit NF7-S Epox 8rdaxx Er vel 3 gamle travere basert på nForce2 chipsettet som vekker minner om OC og høy FSB fra et år tilbake. Tar du med de som hadde ett par hundrelapper til og tar med Lanparty kortet så har du vel noe å begynne med. Ellers tror jeg du kan søke på poster rundt XP 2500, fra 6-12 måneder tilbake, der tror jeg du kan finne kilometer med innlegg om hva som gjaldt før A64 sin tid. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 Jupps, var her en del på det tidspunktet. Men greit å få headon. Skal bestille alt i morgen antagelig for å utnytte noen ukens tilbud i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå