Gå til innhold

Prosjektor til 30000kr

Anbefalte innlegg

Jeg kan få tak i en prosjektor som koster 30000kr , til 5 tusen. Det er ikke tyvegods, den er kjøpt men selges på grunn av dårlig råd. Jeg har ikke bruk for en slik en, men jeg tenkte jeg skulle selge den videre....kan jeg få 15000 tusen for den tror dere?Imorgen får jeg vite næyaktig åssen modell det er..det eneste jeg vet nå at det er en panasonic med 3 rør??Slik man bruker på kino..vet ikke om jeg hørte riktig...hva synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting å være obs på at prosjektører faller fort i pris, så sjekk hvor gammel den er. Rørene må byttes etter en tids bruk, og disse er svindyre. Sjekk derfor timeren (viser hvor mange timer prosjektøren er brukt)

Andre faktorer er: Er det med lerret? Hvordan er utseende? Størrelse og støy er også et viktig faktum for folk som vil kjøpe prosjektører om dagen, derfor er en stor å bråkete vanskligere å få solgt.

Sjekk modellbetegnelse med Panasonic og finn dagens pris. Evn hør med de om "takst" på en slik en.

5000kr er ikke mye penger for en prosjektør i de fleste tilfeller, men har faktisk sett en som kostet 85.000,- ny til 4000,- pga alder/utseende/gamle rør.

Hvis du har modell-betegnelsen, er det mulig jeg kan hjelpe deg litt.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-06 23:17, GeeZuZz skrev:

"den er kjøpt men selges på grunn av dårlig råd"

hmm. hvis folk har dårlig råd, så selger de vel ikke ting til gi-bort pris? eller har jeg misforstått?

Det var ikke hun som kjøpte den, men typen, og han fikk den billig-Men det får være det samme... for meg:) Jeg VET det ikke er tyvegods, og det eneste jeg vil er å tjene penger på det.. grådige meg:) Egentlig er det 2500kr..he he

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-06 23:18, christt skrev:

3 rør...?

Brukes det lenger da?

Var mer vanlige før, ja... men Barco som har verdens råeste prosjektører bruker det fortsatt. Er nok fortsatt best hvis du skal bruke 150.000 og over...

Lenke til kommentar

Det første du skal gjøre er å sjekke timemålerne på de tre RGB kanonene (les lampene). Dette er det to mulige måter å finne ut av. Enten ligger det i menyen, eller så må du fysisk åpne apparatet. Let etter et telleverk. Timene bør stemme overens med de respektive kanonene.

Som sagt så er antall driftstimer på kanonene en vesentlig ting. Hvis det viser seg at disse har gått ut på dato, kan du fort få deg en overraskelse rent økonomisk.

Hvis du må skifte disse, så blir det en kostbar affære, og da spørs det om dt er noe butikk i dette.

Det er riktig at Barco er en av Rolls Royce produsentene når det gjelder projektorer, men 3 kanoner er på vei ut av markedet.

Ofte er det plunder med konvergens og fokus på projektorer med 3 kanoner. Masse set-up osv. En annen ting, hvis denne ikke kan brukes på lerret med både front og bakprojeksjon så ville jeg droppet det.

Men for all del, ikke la dette skremme deg. Så lenge jeg ikke vet hvilken modell det er, så er det vanskelig å gi deg flere svar nå.

Lenke til kommentar

Hvor får du prisen på 30 lapper fra? Det du må først sjekke er om det er noen innbrenninger i rørene, det ser du ved at du fyrer den opp og ser om det er noen punkter i selve bildet som ikke er bra!

Må du bytte rør på en 3 rørs RGB så koster det flesk, jeg vil tro minst 5 lapper pr rør

Du sier det er en Panasonic og jeg vil tro at det kan bli noe vanskelig å kjøpe deler til den men det kommer jo helt an på alder. Men du kan jo ha kommet over en som er rimelig strøken også og da kan den jo være værdt noen kroner!!!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-06 23:29, JohnnyKnoxwille skrev:

Quote:

On 2002-05-06 23:18, christt skrev:

3 rør...?

Brukes det lenger da?

Var mer vanlige før, ja... men Barco som har verdens råeste prosjektører bruker det fortsatt. Er nok fortsatt best hvis du skal bruke 150.000 og over...

Tja? Skolen har "nettopp" kjøpt inn en del prosjektører av Barco Reality 6400 (rundt 300K pr stk), og det er ikke tre rør. Det var faktisk 3-rørs Barco'er som ble byttet ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...