Howard_ Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 (endret) Hei jeg trenger som sagt litt hjelp med en viftestyring som jeg skal montere inn i en 5,25 slot. jeg fant denne på bit-tech.net, hvorfor er motstanden satt etter dioden?(er det en motstand?) Noen som vet hvor i trondheim jeg kan skaffe meg et potmeter? Hvilke motstander trenger jeg til diodene, satser på noen 3,6v blå jeg har liggende. Endret 4. september 2004 av Howard_ Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 Jeg trenger også noen brytere, runde chrome eller stål.noen som vet om hvor jeg kan få kjøpt slike rimelig i Trondheim. Lenke til kommentar
Ben-o Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Brytere finner du på clas ohlson. Det har de i trondheim. På solsiden, hvis du vet hva det er.. Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 Brytere finner du på clas ohlson. Det har de i trondheim. På solsiden, hvis du vet hva det er.. Fant ingen der jeg.... Jeg trenger slike som de sølvfargete på bildet(microplex.no) trenger også pot metre billig i trondheim, noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 Her var det jaggu mye respons og få..... Noen som kan hjelpe meg med og sette opp en liten handleliste på elfa?Skal en tur til Oslo i morra. Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 Vil noen av disse funke? På bit-tech.net står det at jeg trenger 50 ohm.. The RheoBus with LED IndicatorThis is a fairly simple design. A dail/knob controls the fan speed. A 50Ohm Potentiometer is best, unless you are controling a really crucial fan, such as your CPU, 20ohm is better for this job as it reduces the risk of the fan stalling. An LED indicator ermains illuminated and brighteds/fades accordingly when the fan speed is adjusted Hammar.no Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 For å finne ut resistansen må du vite spenningen som LEDen skal ha, i tillegg til strømmen... R=U:I Lenke til kommentar
Frodehf Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Hei jeg trenger som sagt litt hjelp med en viftestyring som jeg skal montere inn i en 5,25 slot. jeg fant denne på bit-tech.net, hvorfor er motstanden satt etter dioden?(er det en motstand?) Noen som vet hvor i trondheim jeg kan skaffe meg et potmeter? Hvilke motstander trenger jeg til diodene, satser på noen 3,6v blå jeg har liggende. heftigt pot.meter du må ha, skal kjøre mange watt gjennom den. Dem fleste pot.meter går for 0.1-0.5 w, koster flesk for meir... Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 Ok, har du noen anbefalling om noen annen måte jeg kan lage en liknende viftestyring rimelig da? Lenke til kommentar
Frodehf Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Ok, har du noen anbefalling om noen annen måte jeg kan lage en liknende viftestyring rimelig da? Ja, du kan fasestyre dem... Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Ok, har du noen anbefalling om noen annen måte jeg kan lage en liknende viftestyring rimelig da? Ja, du kan fasestyre dem... Hva mener du? Endret 7. september 2004 av Howard_ Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Kjøp ei billig viftestyring på microplex da..! Så kan du gjøre som du vil det den.. Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Dette så ut som en "for enkel" viftestyring. Hvor mange watt du kan ha på denne avhenger sterkt av potmetrene. Få heller inn en motstand før basis på en transistor, emitter til jord, collector til minus på viften. Da kjører du ned negative siden gjennom transistoren. -Tror jeg Dette er en løsning som selvfølgelig er vanskeligre, særlig når det kommer til valg av transistorer, men du kan laste med mye større effekt. Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Dette så ut som en "for enkel" viftestyring. Hvor mange watt du kan ha på denne avhenger sterkt av potmetrene. Få heller inn en motstand før basis på en transistor, emitter til jord, collector til minus på viften. Da kjører du ned negative siden gjennom transistoren. -Tror jeg Dette er en løsning som selvfølgelig er vanskeligre, særlig når det kommer til valg av transistorer, men du kan laste med mye større effekt. hmm... forklar nærmere,hva trenger jeg av deler? Kan en del praktiske ting, men er helt grønn når det gjelder teori på slike ting. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 http://www.nordichardware.com/guides/mod/2002/rheobus/ Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Der har du den ja takk skal du ha Bestiller nå Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 (endret) #¤&%" jeg var jo i oslo i går for f#¤&. (Måtte bare få det ut) prisen blir jo dobbel så høy med frakt fra elfa, noen som sender pakker som a post? Eller henting/butikk i trondheim? Knotter, noen som vet om noen rimelige, f.eks på ikea eller lignende? Endret 8. september 2004 av Howard_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå