Arntfinn Skrevet 10. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2002 Quote: Den 2002-05-10 18:34, TiaZzz skrev: Quote: Den 2002-05-09 14:15, Elf_ skrev: Mener bestemt at kill signal 11 går på ram problemer, har du mer en 1 brikke prøv og ta ut den andre. Behøver ikke nødvendigvis og være noe galt med ramen din men bare hvordan programmer skriver til den Nei. Det er "som regel" hardware-problemer, men ikke alltid. NVIDIA-drivere og OpenGL kan ofte lage slike feil. Test med å skru av SideBand, skru ned til AGP1 etc. det ikke no feil med ram brikkene.. tror jeg :wink: testa begge 2 hver for seg, og det eneste som var forskjell var at det lille jeg fikk spillt hakka som fy da jeg bare brukte 128 brikka hehe.. men.. i windows hadde jeg et program som jeg kunne tweeke geforce kort med. finnes det noe sånt til linux så jeg kan få av sba? trur egentlig ikke at det er på, for jeg endra biosen på skjermkortet en gang så jeg kunne bruke det (sba), men jeg tok det tilbake til standar Lenke til kommentar
TiaZzz Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 Quote: men.. i windows hadde jeg et program som jeg kunne tweeke geforce kort med. finnes det noe sånt til linux så jeg kan få av sba?trur egentlig ikke at det er på, for jeg endra biosen på skjermkortet en gang så jeg kunne bruke det (sba), men jeg tok det tilbake til standar Les README i NVIDIA_kernel katalogen fra tar.gz pakken. Stå hvordan du skal gå frem der. Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 11. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2002 Quote: Den 2002-05-11 03:37, TiaZzz skrev: Quote: men.. i windows hadde jeg et program som jeg kunne tweeke geforce kort med. finnes det noe sånt til linux så jeg kan få av sba? trur egentlig ikke at det er på, for jeg endra biosen på skjermkortet en gang så jeg kunne bruke det (sba), men jeg tok det tilbake til standar Les README i NVIDIA_kernel katalogen fra tar.gz pakken. Stå hvordan du skal gå frem der. vel.. kan ikke akkurat si at det stod så veldig masse der: How to build the NV driver module using the os interface source kit. This directory contains the source code and header files for the parts of the NV driver that use the Linux kernel api. Since the Linux kernel does not support a binary driver interface, we provide for rebuilding these files on the target machine (or distribution) and then linking with the binary version of the NV kernel driver. $ make This will produce one of the following files depending on the system include directory used to do the build: NVdriver: which is the installable kernel driver module for single processor Linux systems If you want to build NVdriver for a system other than the compiling system, then you'll need to run the make as: $ make SYSINCLUDE=/src/kern/my-smp-kernel/include to generate an NVdriver that will work on the kernel whose include files are in /src/kern/my-smp-kernel/include. This kernel must have been completely configured (make menuconfig dep). ------------------ Lenke til kommentar
Radiax Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 Les heller denne Readme'en du. Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 12. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2002 ja jeg vet at det var readme'en i kernel mappa jeg skreiv. anyway, jeg gidder ikke å mase mer med detta. legger inn w2k på en liten partisjon og spiller med den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå