Gå til innhold

får ikke RTCW til å funke

Anbefalte innlegg

dette plager meg veldig. når jeg har spillt litt, så swish, og jeg er tilbake i X. har prøvd å fjerne libGL.so* filene og legge inn nvidia kernel og glx drivere på nytt. vet ikke om jeg har fått fjerna filene sikkerlig, for etter at jeg har skrivd rm og filnavnene, trykka på y, og skrivd locate libGL.so, så kommer de fremdeles opp.

har også prøvd med

wolf +set r_gldevice libGL.so

wolf +set r_gldevice libGL.so.1

quake3 +set r_gldevice libGL.so.1.0- (bah.. navnet på de nyeste nvidia driverne).

hjelp! :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta med noen flere linjer, det står ofte det siste den holdt på med før det kræsjer...

Får du kjørt andre openGL appz?

Hvis du installerer drivere fra rpm må du huske og bruke rpm -Uhv [pakke], bruker du -ihv blir ikke evt. libxx.so filer installert hvis de finnes fra før.

[ Denne Melding var redigert av: MailMan13 på 2002-05-08 18:48 ]

Lenke til kommentar

bruker tar driverne.. skal det være noe annet enn xzvf når jeg pakker ut driverne? nei, det er bare dumt vell...siden det ikke har noe med installasjonene å gjøre..

det jeg gjorde etter at jeg hadde pakka ut kernelen og glx driverne, var å ta en make install på dem (kernelen først)

var vel riktig det? og jeg har endra FX86config-4, og glx loader og greier

tuxracer funker heller ikke skikkerlig. poff så er det borte.. kommer no fatal error av et slag.

skulle prøve å se en film i stad, og den blei borte noen ganger..

sitter ikke på linux boxen nå, men jeg kan slenge på alt som står i konsollen fra jeg starter rtcw og til det slutter etterpå :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-06 23:03, Arntfinn skrev:

har prøvd å fjerne libGL.so* filene og legge inn nvidia kernel og glx drivere på nytt. vet ikke om jeg har fått fjerna filene sikkerlig, for etter at jeg har skrivd rm og filnavnene, trykka på y, og skrivd locate libGL.so,

Jeg kan anbefale deg å sende en mail til nvidia, og forklare problemet ditt.

Når det gjelder locate, så har den en database over alle filene på harddisken din, slik at det skal gå raskt å søke. Så for at du skal få med de siste endringene, må du logge inn som root og kjøre updatedb

#updatedb

Lenke til kommentar

Hvilken distro har du btw? Bruker du driverne som kom med den?

For det er en lisens eller.no på nvidia sine drivere, så man må laste dem ned selv.

Prøv det, last ned de nyeste driverne, og installer dem.

Lenke til kommentar

"vet ikke om jeg har fått fjerna filene sikkerlig, for etter at jeg har skrivd rm og filnavnene, trykka på y, og skrivd locate libGL.so, så kommer de fremdeles opp."

locate bruker en database når den søker etter filene og denne må oppdateres hver gang du endrer noe på disken (skriv updatedb), derfor ser du ikke at filene er borte. Bruk 'find' for å søke etter filer.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-09 01:39, Psy skrev:

"vet ikke om jeg har fått fjerna filene sikkerlig, for etter at jeg har skrivd rm og filnavnene, trykka på y, og skrivd locate libGL.so, så kommer de fremdeles opp."

locate bruker en database når den søker etter filene og denne må oppdateres hver gang du endrer noe på disken (skriv updatedb), derfor ser du ikke at filene er borte. Bruk 'find' for å søke etter filer.

ja det var en annen som sa det, men jeg har de riktige nå.

leste på nvidia forumet eller.no at det kanskje er et agp problem, og at jeg må kompilere ny kernel uten støtte for det?

Lenke til kommentar

Mener bestemt at kill signal 11 går på ram problemer, har du mer en 1 brikke prøv og ta ut den andre. Behøver ikke nødvendigvis og være noe galt med ramen din men bare hvordan programmer skriver til den

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-09 13:39, Arntfinn skrev:

leste på nvidia forumet eller.no at det kanskje er et agp problem, og at jeg må kompilere ny kernel uten støtte for det?

Det kan godt være. Det er nevnt i dokumentasjonen til driverne (som du tydeligvis ikke har giddet å lese).

Let etter 'Option "NvAgp" "x"' i din XF86Config, og prøv deg frem.

Option "NvAgp" "0" ... disables AGP support

Option "NvAgp" "1" ... use NVAGP, if possible

Option "NvAgp" "2" ... use AGPGART, if possible

Option "NvAGP" "3" ... try AGPGART; if that fails, try NVAGP

AGPGART tror jeg er kernelen's agp driver.

/* Linux - våpenet mot musesyken */

[ Denne Melding var redigert av: Radiax på 2002-05-09 16:01 ]

Lenke til kommentar

jeg har faktisk bladd gjennon readme fila ørten ganger, og har sett detta agp greiene som du skreiv. fant ikke noe sånt i min xf86config-4 fil, så jeg tok det jeg fant om agp i example fila som fulgte med glx driverne, men det hjalp ikke no.

under hvilken modul skal option "NvAgp" være?

Lenke til kommentar

Altså. AGPGART er linux sin agp driver. Hvis du vil bruke AGPGART, må den enten være kompilert "statisk" i kernelen, eller som en modul.

Nvidia anbefaler ikke å bruke deres agp driver når AGPGART enten er del av kernelen, eller lastet som modul.

Skal du ha agp, må Option "NvAgp" være 1,2, eller 3.

Hvis du ikke vil bruke agp, 0.

Prøv med 0, og se om RTCW klikker da. Hvis det funker fint da, så er det sannsynligvis et agp-problem.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-09 14:15, Elf_ skrev:

Mener bestemt at kill signal 11 går på ram problemer, har du mer en 1 brikke prøv og ta ut den andre. Behøver ikke nødvendigvis og være noe galt med ramen din men bare hvordan programmer skriver til den

Nei. Det er "som regel" hardware-problemer, men ikke alltid. NVIDIA-drivere og OpenGL kan ofte lage slike feil. Test med å skru av SideBand, skru ned til AGP1 etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...