Gå til innhold

Sjekke om domenet er ledig.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trenger bare den koden som sjekker om domenet er opptatt. Noen som har den eller. Trenger til det bestillings system.

Koden som sjekker om domenet er opptatt ligger jo i den zip-fila! Hadde du giddet å lese gjennom litt så hadde du sett det! Tviler på at noen gidder å dytte teskjeer inn i kjeften din, hvis du ikke gidder å gape opp først. :roll:

:wallbash:

Lenke til kommentar
Noen som veit åssen man sjekker me domenet er ledig i php?

Trenger svar fort.

Mulig man kan bruke en funksjon som ser om domenet eksisterer, tilsvarende file_exists() ?

fopen() vil vel egentlig være bedre der. MEN; som jeg har presisert over så ligger all koden som trengs i den fila jeg poster over! Fatter ikke hva problemet er.

Edit: Et WHOIS-søk er sikrere enn fopen(), fordi du da kan sjekke om domenet er opptatt. Med fopen() så forutsettes det at domenet peker mot en webserver som kan svare på forespørselen.

Endret av lokaltog
Lenke til kommentar

For å sjekke om et domene er ledig må du kjøre en spørring på port 43 til whois serverene. Glem ikke at det er egene server for .no .com .net .org osv. - så du må søke frem den listen på google.com.

Søk f.eks. etter: fsocketopen whois på google så finner du sikkert mange tutorials. Hvis du ikke finner det kan jeg poste et script her i løpet av dagen.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Tror ikke det bare er min skyld vis det er dårlig stemmning her.

Lokaltoget: Ingen har sakt at du trenger og svar vis jeg er så frekk.

Jeg leste igjenom fila men jeg fant ikke det jeg trengte.

Jeg hadde håpet at noen kanskje la til kode eller ville forklar.

Men sorry vis jeg virket frekk. Det var faktisk ikke meningen.

Ingen sure miner her ihverfall.

Moderator: Steng Emne.

Endret av kcobain
Lenke til kommentar

Mulig man kan bruke en funksjon som ser om domenet eksisterer, tilsvarende file_exists() ?

fopen() vil vel egentlig være bedre der. MEN; som jeg har presisert over så ligger all koden som trengs i den fila jeg poster over! Fatter ikke hva problemet er.

Edit: Et WHOIS-søk er sikrere enn fopen(), fordi du da kan sjekke om domenet er opptatt. Med fopen() så forutsettes det at domenet peker mot en webserver som kan svare på forespørselen.

Hm... enig der. Så til syvende og sist er det din vedlagte fil som gjelder altså... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...