since91 Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Har fått to nye pcer i huset. Og skal koble alle til internett. Har prøvd mye, men det gå ikkje ann å vere mer en ein data på nette. Når det er ein på internett så vil ikkje de andre koble til. Hva er problemet??? (har online adsl) Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 (endret) les dele internett guiden http://hw.no/guider/dele_internett/index.html det kan hende det står en løsning der Endret 4. september 2004 av norma_saw Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 (endret) Har fått to nye pcer i huset.Og skal koble alle til internett. Har prøvd mye, men det gå ikkje ann å vere mer en ein data på nette. Når det er ein på internett så vil ikkje de andre koble til. Hva er problemet??? (har online adsl) TYPISK Telenor. Gå over til Nextgentel eller en annen isp som ikke gjør en av de følgende: Legger inn begrensninger Krever software på dataen din for å koble deg til (ikke i alle tilfeller telenor krever det, men uansett...) Svindler deg Selvfølgelig må du ikke høre på alt jeg sier, men tro meg når jeg sier det ligger noe i det. :!: EDIT: Online ADSL tror jeg begrenser deg til en data av gangen på nettet. Correct me if i'm wrong. Endret 5. september 2004 av kr1570ffz0r Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 EDIT: Online ADSL tror jeg begrenser deg til en data av gangen på nettet. Correct me if i'm wrong. Det var derfor vår herre skapte NAT på den 7. dagen når han så hvilken vei dette gikk.... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 EDIT: Online ADSL tror jeg begrenser deg til en data av gangen på nettet. Correct me if i'm wrong. Det er det mest gestapo jeg har hørt på lenge... forbannet være Online ADSL! Nå har ikke jeg Online ADSL uansett så... Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;314066 Lenke til kommentar
svamp Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Jeg har online ADSL. Har 3 pcer på nett samtidig, ingen begrensninger. Har foreløpig ikke blitt svindlet heller. Og det med eget oppkoblingsprogram er ikke negativt. Du trenger bare bruke det om du ikke deler nettilkoblingen, og jeg tror det er sikrere fordi dette programmet ikke kan modifiseres til å koble til andre enn telenor. Men jeg bruker ikke oppkoblingsprogram i det hele tatt, deler oppkoblingen via router. Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) Jeg tror dette bare gjelder de som bestilte for over et år siden, men så har telenor gått litt stille i dørene så ingen merker at kundene har krav på 4 dataer samtidig. Forresten så tror jeg ikke at dette har noe med nat å gjøre. Ut i fra den konfigureringen jeg har gjort av nat, har ikke jeg sett noe som kan minne om at du kan dele mellom flere dataer i et nettverk med online adsl. NAT er vel kun ansvarlig for å sende dataene til en maskin (rettere sagt oversette, jeg har ikke helt full peiling på det der). EDIT: Nå mener jeg kun de som har online adsl, som ennå ikke har flere på nett av gangen. Det er mulig dette bare gjaldt Telenor Avidi (som nå er slått sammen med canal digital, ihvertfall her som jeg bor) Endret 14. september 2004 av kr1570ffz0r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå