crhansen Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Jeg prøver å installere min første sata-disk, en WD 250GB, men jeg kan ikke si jeg vet hvordan det skal gjøres. Har prøvd å lete litt både på nettsidene til WD og her i forumet. Har et ASUS P4PE hovedkort. Noen som kan gi meg tips, evt. link til side hvor jeg kan finne infofmasjonen jeg trenger? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Har du lest denne http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=204514 Lenke til kommentar
crhansen Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 Har lest den ja, men jeg forstår det som at det gjelder ved innstallasjon av xp på den nye disken: "Utgangspunktet for denne tråden var derfor å lage en guide for installasjon av Windows XP på Serial ATA harddisker, noe du finner i del 2." Er det noe jeg har oversett der? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 (endret) Du har altså OS på en PATA disk og skal ha SATA disken i tillegg ? Du kobler disken til SATA port 1 (den nærmest minneslottene) og setter følgende instilling i BIOS: Onboard IDE Operation Mode: Compatible Mode IDE Port Settings: Primary P-ATA + S-ATA Det skal være det hele, tut og kjør ! Endret 4. september 2004 av el-asso Lenke til kommentar
crhansen Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å innstallere sata!? Har vært inne i bios og satt pata til primary. Sata er enabled. Det ser ut for meg som bios finner den, men den kommer ikke opp i utforsker når pc'm har startet opp. Går jeg inn i enhetsbehandling, finner den to disker. Pata'n, og en "promise 1+0 stripe/raid0scsi disk device". Regner med dette er riktig disk, men får ikke tilgang til den. Hadde tenkt til å ha operativsystem på pata og sata som lagring. Burde jeg gjøre det omvendt? Er det fortsatt noe jeg har glemt, eller noe jeg har gjort feil? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Klikk Start - Kjør... og skriv diskmgmt.msc Se om du får opp harddisken din der, og kan formatere den. Får håpe det hjelper! Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Du må lage en partisjon Lenke til kommentar
crhansen Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Takker! Nå fant jeg disken, og partisjon er opprettet. Tut og kjør og fyll opp... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå