Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal kjøpe moped til max 28000kr


salte aper

Anbefalte innlegg

Dagen er inne ,Endelig skal jeg kjøpe moped :D fyller 16 om noen måneder men skal ha mopeden litt før da. :D

Jeg får ca opptil 28000kr :w00t: til moped.Men noen som har noe tips /forslag til meg

vil helst ha en liggesykkel , kameraten min sier jeg ikke burdte gjøre det, men det sier sikkert for at jeg ikke skal ha bedre moped en han ;).

noen som kan hjelpe meg meg litt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Liggesykkel" (man ligger svært lite ;) ) er ok, har Motorhispania RX selv, men skulle jeg valgt på nytt ville jeg valgt meg en supermotard eller cross, synes dette er litt kulere å kjøre.

 

Derbi SM Extreme, veldig fin sykkel synes jeg.

 

Derbi DRD: Doble skivebremser foran, kul moped.

 

Peugeot XPS SM, tøff sykkel, krysning av Motorhispania Furia og noe annet.

 

Rieju SMX\SMX Pro (oppgradert SMX, bedre skivebremser, dempere og noe "styling"), en av de kuleste i min mening.

 

Motorhispania Furia: litt dårlig kvalitet på skruer og andre ting, men fortsatt en kul moped som er populær

 

 

*mumle noe om trim*

 

 

EDIT: la til bilde av SMX Pro

post-148-1094319911_thumb.jpg

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar

Støttes, Aprilia'er og Honda NSR'er går det 13 av på dusinet for tiden og det ser egenlig bare litt teit når de ligger der i rundt 40 med haken nede over styret :roll:

 

Gilera lager mange sikleobjekter som du ikke ser så ofte, verdt en titt.

 

Hvorfor ikke bruke 10-12 av de 28k på lett sykkel lappen og kjøpe en pent brukt lett sykkel i stedet for, f.eks en pen CB 125 fra 80' tallet får høyere stjerne hos de fleste enn noen som helst plast-vidunder på oljeblanding :thumbup:

 

Edit: Skriveleif

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar
Honda NSR'er går det 13 av på dusinet for tiden og det ser egenlig bare litt teit når de ligger der i rundt 40 med haken nede over styret :roll:

NSR er 125cc.

 

Men jeg ville heller kjøpt en SuperMotard enn en "liggesykkel".

Bedre og morsommere å kjøre.

 

Hadde selv en MH Furia SM, og det var dårlige greier, måtte mekke hele tiden.

Derbi sine SM'er skal visst være veldig bra.

Kjøp en til ~20k, effektanlegg til ~2k og så har du litt til bensin og hjelm også. ;)

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å prøve begge deler, om du har noen kamerater med det f.eks. Men jeg liker vanlig moped godt, selv om jeg har racing. Er en vanesak, racing er litt ekkelt i begynnelsen, men blir mye bedre etterpå.

 

Er litt gøy med aktiv kjøring med racing. Men "vanlig moped" er deilig å kjøre det også. Må nesten velge hva du liker.

 

MEEEN, om du kjøper deg noe racing, så er det teit om den bare går i 45, da trenger du trim :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 9 måneder senere...

Har nesten alltid syns at racing mopedene er teite, men det var pga at jeg aldri hadde kjørt en racing før, når jeg satt meg opp på den så følte jeg at jeg var i himmelen, det var så godt å sitte på den og kjøreegenskapene var bare helt topp.

Jeg har en Tempo som er i daglig bruk og har kjøpt kameraten min sin Rieju RS2 Matrix, Tempoen blir brukt til søndagskjøring og den andre blir brukt til å holde følge og dra forbi kameratene, men hvis du har så pass mye penger som du har der så ville jeg lurt på å kjøpe tzr hvis du skal ha racing eller lett etter en Derbi Senda DRD Black Edition på finn eller noe, Supermotard og cross er jo det du kan bruke mest over alt racing er mer til vei, men når kjører du egentlig midt inni skauen, de fleste pleier å holde seg på veiene men kanskje litt igjennom skogen hvis du skal ta snarveier og der klarer jeg alltid å følge med;)

Ditt valg ;) Lykke til

Lenke til kommentar

Ja, men alt i alt er det teit og kjøpe nytt ;)

 

Forresten, Den Zr Sk som er over, er flate meg strøken, men går som ei bøtte møk og hva er poenget med cross hjelm ?

 

Cross sykler ligger bra på veien + at du kan sveie innover jorde me kameratene dine.

 

Og selv om det er 50cc og du har lyst til at den skal gå over 45 ( Reiju sin gjør 50-55orginalt) så blir du ikke tatt uansett.

 

Bror mi har en Reiju MRX med Metra Kit eff.anlegg, innmaten har brent opp i potta, så den bråker som et helvette. bråker nesten like mye som en 125crosser ;D og han har aldri blitt stoppa av snut engang.

 

Og ingen liker skutere vel. Regner med at du ikke bor i byen, ellers er det ikke stor vits med liggesykkel, hva er egentlig poenget når en skuter som også er tatt plomba flekker deg i byen ?

 

Og MH er bad shitt, hver gang jeg ser en så tenker jeg tater, men det er bare meg da, og jeg er litt små rar..

 

Og NSR er visst nede i 90cc nå, og i mindre strl. enn før , og nå i hel hvit farge, gjør 90 ellerno, flekker driten av den med 80cc sylinder da på en 50cc ;D

+ at du betaler det dobbelte for en 90cc NSR.

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...