Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen som kan anbefale en 802.11g router ?

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger en 802.11 g router til å koble opp mot Telenor ADSl, router er ikke innebygd i modemet så kan ikke bare ha et aksesspunkt.

Sitter og vurderer routere fra Asus og Linksys. 3com har jeg ikke så god erfaring med så vil helst ikke ha fra de.

Det jeg lurte på er om noen kan anbefale en router med god rekkevidde og bra antenner. Har lånt en ASUS WL-500g av en kamerat og den fungerte greit nok, men signalet var alltid på "low". Linksys WRT54GS eller WRT54G virker meget aktuelle da.

Håper noen kan komme med noen synspunkt eller anbefalinger her.

Setter stor pris på litt hjelp :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet dere om linksys ruteren kan virke som en forsterker til en en annen linksys ruter ?

DVS som dette: Telenor_modem - linksys router - linksys AP - datamaskin

Det kan den, men da må du ha en annen FW enn den som er på den fra produsent, tror jeg. Sveasoft.com har en fin en.

-KJ

Lenke til kommentar
Vet dere om linksys ruteren kan virke som en forsterker til en en annen linksys ruter ?

DVS som dette: Telenor_modem - linksys router - linksys AP - datamaskin

Det kan den, men da må du ha en annen FW enn den som er på den fra produsent, tror jeg. Sveasoft.com har en fin en.

-KJ

Linksys har til og med en trådløs "forsterker", du kan kjøpe en "Wireless-G Range Expander - WRE54G ", som fungerer som en "relay stasjon". Den setter du ditt hvor radiosignalene begynner å bli svakere, den vil så motta og sende signalene videre.

OBS! Krever minimum firmware versjon 2.02.2 på WRT54G

Se: .WRE54G

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...