Crossy Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Hei! Jeg har da nettop kjøpt meg en ny kjøler, Swiftech elle noe slikt ( mange pinner som stikker opp). Den skulle vere en god overklokkingskjøler. Jeg har i tilleg Artic Silver 5, som vifte bruker jeg en Vantec Tornado som blåser 143CM. ( Bråker noe j*****) Men tingen er.. under Prime 95 er tempen 56 grader. Og dette er UTEN klokk, følte dette var mye jeg.. Eller tar jeg helt feil her? Mitt system: Abit IC7 Max3 Corsair 3200X Pro Pentium Northwood 3Ghz. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Virka litt mye det ja, er det bra gjennomlufting i kabinettet ditt eller kjører det med den samme innestengte varme lufta hele tiden. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Les litt mer her så blir du kanskje litt klokere : http://www.bleedinedge.com/reviews/abit_as...s_temps_01.html Har selv northwood 3.0 som kjører på 3,6 til vanlig (vannkjølt, på asuskort) tempen er max 38-39 grader (i følge asus) Lenke til kommentar
Crossy Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 Hmm...Har 3 vifter som suger inn luft nede i kabinettet.. Oppe bak har jeg en som suger luft ut. Strømforsyninga tar luft fra kabinettet og ut i omverdenen , eg har i tillegg en vifte i toppen som suger "overflødig" luft ut på toppen. Så eg trur ikke det er problemet;) Men hvordan kan du måle tempen riktigt da? Helt forvirra jeg :S Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 har en 2.8 northwood som har boxed, 58 i load. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 (endret) Vil anta noe er feil her. Enten er ikke kjølern montert riktig, eller så viser hovedkortet ditt for mye. Hva var tempen din med boxed-kjølern? Har selv byttet kjøler til en SP94 og gikk ned 10 grader igjenomsnitt i forhold til boxedkjølern. Dette på en P4 3.2 og et AbitIC7-G hovedkort. Måtte montere kjølern mer enn en gang for å bli fornøyd med resultatet. Første gangen idlet maskina på 55 C. Etter tredje forsøket idlet den på 39 C grader. Prøv å monter den på nytt! Ikke overdimensjoner bruken av goop. Endret 4. september 2004 av Alcoholiday Lenke til kommentar
Crossy Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 Akkuratt nå idler eg på 45 grader.. - med en romtemperatur på 33 grade!! :S Har tatt av kjøleren og tatt på litt mer goop, men er veldig usikker på hvor mye jeg egentligt trenger.. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Romtempratur på 33 C Da er 45 C idle helt greit! Prøv å få romtempen din ned mot 20 C, skal du se det blir bedre. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Hvor mye goop du skal bruke finner du ut her: http://overklokking.no/guides/goopguide/index.html Lenke til kommentar
Crossy Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Nå va cpuen en del kjøligere.. Har den nå på 3540 Mhz! 56 Grader Hvor mye kan jeg skrue opp spenninga? har den på rundt 1,550 nå .. Lenke til kommentar
fantaboy Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 altså gutten har et IC7 MAX3 kort... drøssevis av disse korta viser over 10 grader for mye.. ta en titt her: http://www.bleedinedge.com/reviews/abit_as...s_temps_01.html Lenke til kommentar
Crossy Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Nå begynner eg nesten å bli bekymra:P Kjører cpuen på 3,6Ghz nå.. I 5:4 ratio med rammen. Har en idle temp på 42,5 grade, og load på rundt 56.. Og det ser jo ut som om eg bare kan klokke i vei:P Kan cpuen eller rammen bli skadet uten at dem blir for varme? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Nå begynner eg nesten å bli bekymra:PKjører cpuen på 3,6Ghz nå.. I 5:4 ratio med rammen. Har en idle temp på 42,5 grade, og load på rundt 56.. Og det ser jo ut som om eg bare kan klokke i vei:P Kan cpuen eller rammen bli skadet uten at dem blir for varme? I værste fall kan de skades, men sannsynligvis vil systemet ditt bli ustabilt lenge før den tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå