ratm Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Hei, jeg har følgende spørsmål som jeg håper noen kan svare på. Jeg har følgende Hovedkort abibt th7 raid, og vurdere å kjøpe meg en WD 120 GB. Fra før har jeg 1 cd spiller og brenner som bruker den en ide porten. Jeg har også 2 hardisker koblet til den andre. Går det ann å koble en harddisk i den ene raid slotten? Eller må jeg kjøpe meg 2 identiske disker å koble de i raid (Noe jeg ikke har lyst til) I såfall hvordan gjøres dette? Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 sjekk her da http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=29242&forum=62 Lenke til kommentar
ratm Skrevet 6. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2002 Ja jeg posta medlingen 2 steder. Dette grunnet at jeg vil være sikker, vil ikke sløse peneger heller da. en 120 GB koster litt. Har ennå ikke fått noe ordntlig svar ennå heller.. Håper noen kan hjelpe meg, jeg vil som sagt være sikker. Kan noen avkrefte eller bekrefte dette? Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Det går fint å bare koble til en disk på raidkontrolleren. På High Point kontrolleren som du har på ditt hovedkort, er det bare å koble til og starte opp. Dersom du ønsker å kjøre raid på diskene som er koblet til raidkontrolleren din (noe du ikke vil i dette tilfellet), så må du inn i raidbiosen og sette opp diskene slik du vil ha dem (raid0, 1, 0+1 o.s.v.). Dersom du bare kobler til disken, og ikke definerer noe raid, vil High Point kontrolleren automatisk sette disken opp som en vanlig harddisk. Husk at det er en fordel med drivere til raidkontrolleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå