B4stian Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 googlet litt på forumet og fant et script til en teller, her er koden: <?php $ip_fil = "ipcounter.txt"; $teller_fil = "counterlog.txt"; $ip_dato= date("yz"); $ip_implode = implode("",file("$ip_fil")); $ip_scan = "$REMOTE_ADDR$ip_dato"; if(strstr($ip_implode,$ip_scan)) { print(" "); } else { if(file_exists($ip_fil)) { $fp = fopen($ip_fil,"r"); $iper = fread($fp,filesize($ip_fil)); fclose($fp); } $fp = fopen($ip_fil,"w"); fputs($fp, "$REMOTE_ADDR$ip_dato \n"); if(isset($iper)) { fputs($fp,$iper); } fclose($fp); $besokende = file($teller_fil); $besokende[0]++; $fp = fopen($teller_fil , "w"); fputs($fp , "$besokende[0]"); //Skriver inn infoen fclose($fp); @include("$teller_fil"); } ?> hva må jeg gjøre/skrive i tillegg til det for at det kan brukes, altså fungere i html-dokumentet mitt?? her er html-dokumenter også forresten: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> <html> <head> <meta http-equiv="Content-Language" content="no-bok"> <title>datating.com</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252"> <link href="./style.css" rel="stylesheet" type="text/css"> <style type="text/css"> p {color: #FFF} p.margin {margin-left: 0.5cm} p.margin {margin-right: 0.5cm} </style> </head> <body> <div class="container"> <div id="header"></div> <div id="meny"><p class="margin"><br> Her vil menyen komme opp etterhvert...</p></div> <div id="innhold"><p class="margin">......</p></div> <div id="footer"></div> </div> </body> </html> Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 For det første: den telleren der er veldig, veldig treg. Anbefaler deg å finne en som ikke bruker filer, men database. Og IP-sjekker på tellere er en elendig idé (utrolig tregt når du har hatt 1000 besøkende++). Du setter bare inn hele PHP-blokka akkurat der hvor du vil ha telleren. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 okey, er ikke jeg som har laga den, og kan MEGET lite om php så hvis noen har en bedre kode så vennligst legg den inn hvis du vil dele den med meg. Du setter bare inn hele PHP-blokka akkurat der hvor du vil ha telleren. så kan jeg bare klippe den inn hvor som helst i html-dokumentet?? må jeg ikke skrive no sånn php-script eller noe? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 må jeg ikke skrive no sånn php-script eller noe? Jo, det må du: <?php masse php, blablabla ?> Linje 1 og 3 forteller serveren at her begynner PHP'en og her slutter PHP'en. Som du ser ligger dette allerede i scriptet du postet. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 må jeg ikke skrive no sånn php-script eller noe? Jo, det må du: <?php masse php, blablabla ?> Linje 1 og 3 forteller serveren at her begynner PHP'en og her slutter PHP'en. Som du ser ligger dette allerede i scriptet du postet. okey! da var det oppklart! Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 også må du lagre som .php ikke .html Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 også må du lagre som .php ikke .html Neida, det MÅ han ikke. Han kan f.eks. heller opprette en .htaccess-fil (kun for Apache) og legge denne biten inni: AddType application/x-httpd-php .html ...men siden han er newb er det sikkert lettere å kalle fila .php. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 men til den telleren, trenger jeg å lage noen andre dokumenter, eller? Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Regner med det kan være lurt å ha .txt filene iallfall. Hilsen en temmlig full smoothie Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 (endret) Regner med det kan være lurt å ha .txt filene iallfall. Hilsen en temmlig full smoothie fikset problemet med å skifte til et annet script. off topic: smoothie, vært på en liten fest? Endret 5. september 2004 av datating Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå