Gå til innhold

Morrowind - Hva er egentlig dette?


Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

hehe.. sikker på at du hadde ringt purken eller no nå jeg.. neida.. sendte reply 7:55 så det burde være fremme før du skulle ut.....

 

 

beret..

 

**** eta 1:30 nuh. satan! :smile:

Lenke til kommentar

Økokrim er jo ganske flittige til å ta folk som warezer "profesjonellt".

 

Warez er galt. Det er jeg enig i. Men hvis du warezer et spill, med hensikt til å gå å kjøpe det senere mener jeg det er ok. Det blir som å prøve en demo, for så å gå ut å kjøpe det.

 

Ellers er jeg ganske i mot warez, men det er et vanskelig emne. Er det stjeling? Stjeler du hvis du kopierer et blad for å lese det selv? Stjeler du hvis du lærer oppskriften på en Pizza på Peppes for så å lage den hjemme selv? Vanskelig å si...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Er helt enig med vårt tilskudd fra gamer.no her :grin:

 

tester spillet som iso og så løp å kjøp, eller delete....

 

beret

Lenke til kommentar

Jeg er også enig i teorien. Problemet er at 98% av de som bruker dette argumentet sjeldent eller aldri faktisk går og kjøper spillet.

 

I tillegg kan man argumentere med at det faktisk er skapernes rett å bestemme hvor mye av spill folk får lov å prøve uten å betale for det / i hvilke sammenhenger.

 

(og ja, 98% er tatt rett ut fra lufta, men jeg jeg er overbevist om at det er en ganske korrekt beskrivelse av virkeligheten)

 

(og ja, jeg er enig i at jeg bruker noen vanvittig kronglete formuleringer og skrekkelig lange setninger. Dette er latskap, da jeg ikke gidder å jobbe så hardt med formuleringene så lenge jeg tror jeg får fram poengene mine her på forumet)

 

(og ja, jeg er klar over at jeg nettopp gjorde det igjen)

Lenke til kommentar

Jeg syns det er greit nok med warez på dyr programvare som koster 2000+ , med mindre du tjener penger på det, tjener du penger på det (evt selvstendig næringsdrivende), så bør man betale. Slike programmer kan jo skaperne tjene på at du warez'er, ta meg som et eksempel, jeg ble hekta på 3dsmax for litt over et år siden, nå har jeg bestemt meg for å kjøpe programmet (ca30-40000kr), for så å starte freelance. (jeg regner med ingen melder meg inn for å ha brukt uregistrert versjon!)

 

Spill derimot så ser jeg få gode argument for warez, bortsett fra at det muligens ikke da idag hadde vært like populært med pc og dataspill hvis det ikke hadde vært mye spill rundt i bane, men det er diskutabelt. Spill er ren underholdning, og spillbransjen trenger penger for å fortsette. Liker du spillet så KJØP det! Fleste spill kan fåes for rundt 400kr og det er ikke så mye sammenlignet med en kveld på by'en.

Lenke til kommentar

ikke for å være dust, men jeg har testa spillet i et par dager. (fikk det av en kammerat...)

 

øøøh hva skal jeg si... det virker innmari bra, var aldri så hekta på de to forjengerne men dette lover bra. Kult bare å løpe rundt i landskapet, med skikkelig stemnings musikk i bakgrunn. Virker som de har fått med en del detaljer, eks i et område med mye vind, dekker personen din for ansiktet i den retningen vinden kommer fra sett fra 3pers vinkel.

 

Spillet hakker noe, bure ikke være hardware?(1,33Amd og radeon skjermkort) I såfall er det sinnsyke system krav.

 

PS skal kjøpe når det kommer i butikk, savner en tykk lefse av en manual og et kart ol. Blir litt mye prøving og feiling for mitt vedkommne + jeg er vel ikke klar over alle mulighetene.

Lenke til kommentar

Det er sinnsyke systemkrav. Men du kan laste ned en "no cd patch". Det er IKKE en crack! Man må fortsatt ha i CD-en, men den gjør det slik at spillet ikke sjekker etter CD-en konstant. På "low end" systemer skal FPS-en til tider bli 100% bedre. Snakk om...

 

Uansett, på meg vanker det en oppgradering!

Lenke til kommentar

Ohohaha....jeg har akuratt bestillt meg AMD AthlonXP 2000+ og Morrowind Collectors Edition :grin:

 

/me gleder seg sinnsykt!

 

(For de uinformerte; Collectors Edition kommer ut før enn den normale versionen, dvs. CE kommer ut i løpet av 1-2 uker. Er ikke alle butikker som kjøper inn Collectors Edition, men Akersmic og Gamesmix har bestillt inn kopier....)

Lenke til kommentar

Cat-Scan, CE kommer neste uke. Gamesmix har oppført datoen til 10. Mai. Til neste uke får alle som har pre-ordered fra Gamesmix. Det er 95% sikkert.

 

Skal selv oppgradere til en makt PC nå. Blir moro! GeForce4 Ti4600 128MB burde rocke Morrowind villt.

 

Oh and the purdy water.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

hmm.. spillet hakker så mye på 1024x768, at per min definisjon er det usbillbart!....

 

se signaturen min, bør det virkelig hakke så mye?

sikkert runt 10-20 fps eller.no...

 

 

beret

Lenke til kommentar

Lastet ned Morrowind på mandag, men har bare fått spilt den en 3-4 timers tid. Inntrykket så langt er meget godt selv om spillet selvfølgelig er meget tidkrevende.

 

Jeg spilte Daggerfall til krampa tok meg da den kom julen 95/96 (husker ikke året), og Morrowind gir den samme gode følelsen av frihet som Daggerfall ga. Du forbedrer skills ved å bruke dem, f.eks. blir du dyktig i acrobatics ved å hoppe rundt som en hare og bedrer athetics ved å løpe. Du kan bli medlem i guilds og utføre oppdrag for dem for å stige i gradene innenfor hvert guild. Har også begynt å samle på planter, men vet ikke ennå hvordan jeg bruker dem bortsett fra å spise dem rå (regner med at alchemy er kjekt her). Som i daggerfall er det mulig å designe egne spells hvor du selv balanserer kostnad mot effektivitet.

 

I god gammel Bethseda stil har jeg dessverre opplevd to krasj allerede. I de første versjonene av Daggerfall førte bugs til at du ikke kunne fullføre hovedquesten; jeg håper ikke dette gjentar seg. Har ikke mistet noe på de krasjene jeg har hatt, men husk å lagre ofte.

 

Jeg har startet med en Battlemage, og kommer til å spille den en stund før jeg (muligens) starter på nytt med min egendefinerte klasse. En kan bygge opp sin karakter fra bunnen av med nøyaktig de skills du ønsker, sortert under hovedskills, sekundære skills og "diverse" skills. Det er også mulig å bygge egne verdener med TES Construction Set, men denne har jeg ikke sett på.

 

Gleder meg til spillet kommer i butikkene, dette er en av de få en bare MÅ eie på redelig vis :smile:

 

Forresten, jeg kjører på P3-700 med et 64 MB Geforce3 Titanium 500 kort og 320 MB minne, og det fungerer mer enn bra nok for meg. Noe hakking på enkelte partier, men det er et minimalt problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...