porcelaiN Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Hei Jeg driver med et design.. Men det skal være "height="100%" på den.. Men når jeg setter det så blir alt helt ødelagt. Se her hvordan det er med 100%: http://12px.net/klienter/morphia/index100.php Også se her hvordan den egentlig skal se ut: http://12px.net/klienter/morphia/index.php jeg har sett litt i HTML kodene men jeg finner det ikke ut :\ Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 kan man sette % i height="" i html'en? Btw: ikke bru tabels til layout. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Ser at du bruker tables. Tror du kan glemme å få hjelp til problemet ditt her. Sats på divs/strukturert HTML, du. Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 Joda, men jeg har aldri satt meg inn i divs! Og dette designet haster til de folka jeg lager for.. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Joda, men jeg har aldri satt meg inn i divs! Og dette designet haster til de folka jeg lager for.. divs er meget enkelt å lære seg.. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Les ett par artikler på HTMLDog og du skal se hvor mye lettere DIVS+CSS er. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 eller hos W3schools.. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 (endret) Hvorfor sette % i høyde? Endret 4. september 2004 av funkweb Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Hvorfor sette % i høyde? for å få designet slik han vil? Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 Joda, jeg driver å leser litt om DIV+CSS men jeg har ikke tid til å lære meg alt det, for jeg har hørt at det er innmari vanskelig med posisjonering.. Jeg har 100% fordi da går designet helt ned i Firefox Lenke til kommentar
Daffadu Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Det er jo ikke vanskelig å posisjonere divs, en float i css f.eks. Til headeren din må du bruke repeat-no Lenke til kommentar
echo221 Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Hmm, Jeg brukte ca. 3-4 timer på w3.org's 2 guider og #css.no @ EFNet, så kunne jeg CSS så det grein.. Kunne jo ikke alt, men kunne det meste basic for å lage en slik side som du skal ha nå.. Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 Det er jo ikke vanskelig å posisjonere divs, en float i css f.eks. Til headeren din må du bruke repeat-no Nå skjønte jo ikke helt jeg hva du snakker om da Jeg vet ikke noe om å style DIV's og sånt.. Jeg kan bare det at du må gjøre noe sånn her i CSS: #hele { height: 100px; width: 70px; ... Også i HTML: <div id="hele">teksten her</div> Eller noe Lenke til kommentar
svamp Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Echo221: Anbefaler at du ser på CSS og HTML-kode fra andre sider som bruker DIVs, så kommer du til å skjønne hvordan de er posisjonert. For å få en side midtstilt trenger du bare å oppgi bredden, og "margin: 0 auto;" OT: Hvor i all verden er det blitt av Webkafeen ? Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 ot: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=205410 Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Skal alltid angi høyde i piksler, eller ikke angi høyde i hele tatt. Ved at du angir bredde i prosent av skjermstørrelse så vil siden alltid tilpasse seg hvor stor skjermen som benyttes er, stort sett! Så igjen: hvorfor sette % i høyde? Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 (endret) Skal alltid angi høyde i piksler, eller ikke angi høyde i hele tatt.Ved at du angir bredde i prosent av skjermstørrelse så vil siden alltid tilpasse seg hvor stor skjermen som benyttes er, stort sett! Så igjen: hvorfor sette % i høyde? Hvordan kan jeg ellers få den til å gå helt ned i enden av skjermen? EDIT: En liten leif Endret 5. september 2004 av Stish Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Med CSS. .storboks { height: 100%; } <div class="storboks">denne har height 100%</div> Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 Med CSS. .storboks { height: 100%; } <div class="storboks">denne har height 100%</div> Jepp, men nå sa jeg funkweb at det ikke er noe vits å ha % der.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå